İş ahlakı konusu genellikle özel ve kamu sektöründeki kuruluşları ilgilendiren bir konu gibi algılanmakta ve çoğu araştırmanın konusunu bu tür işletmeler ve buralarda çalışanlarının iş ahlakına ilişkin anlayış, tutum ve davranışları oluşturmaktadır. Konu çok geniş bir kapsamda toplumda hemen herkesi ilgilendirmekle beraber tüketici temelinde incelendiğinde bazılarının iş ahlakına öne verdikleri bazılarının ise henüz konudan haberdar olmadıkları anlaşılmaktadır. Bu çerçevede çalışmada tüketicilerin iş ahlakına bakış açıları ele alınmış ve perakende market zincirlerinden alışveriş yapan tüketiciler iş ahlakına ilişkin anlayışları itibarıyla incelenmiştir. İstanbul ili sınırları içinde gerçekleştirilen araştırma kapsamında 870 cevaplayıcı ile görüşülmüştür. Nihai değişken seti dört faktör altında toplanarak tüketicilerin iş ahlakına ilişkin tutumlarını açıklamaya yönelik bir yaklaşım sağlanmıştır. Tüketicilerin iş ahlakına yönelik tutumlarını temsil eden faktörler açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 43 |