BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 43, 19 - 39, 15.04.2011

Öz

-

Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma

Yıl 2010, Sayı: 43, 19 - 39, 15.04.2011

Öz

Özet

İş ahlakı konusu genellikle özel ve kamu sektöründeki kuruluşları ilgilendiren bir konu gibi algılanmakta ve çoğu araştırmanın konusunu bu tür işletmeler ve buralarda çalışanlarının iş ahlakına ilişkin anlayış, tutum ve davranışları oluşturmaktadır. Konu çok geniş bir kapsamda toplumda hemen herkesi ilgilendirmekle beraber tüketici temelinde incelendiğinde bazılarının iş ahlakına öne verdikleri bazılarının ise henüz konudan haberdar olmadıkları anlaşılmaktadır. Bu çerçevede çalışmada tüketicilerin iş ahlakına bakış açıları ele alınmış ve perakende market zincirlerinden alışveriş yapan tüketiciler iş ahlakına ilişkin anlayışları itibarıyla incelenmiştir. İstanbul ili sınırları içinde gerçekleştirilen araştırma kapsamında 870 cevaplayıcı ile görüşülmüştür. Nihai değişken seti dört faktör altında toplanarak tüketicilerin iş ahlakına ilişkin tutumlarını açıklamaya yönelik bir yaklaşım sağlanmıştır. Tüketicilerin iş ahlakına yönelik tutumlarını temsil eden faktörler açıklanmaya çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Cengiz

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Cengiz, E. (2011). Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(43), 19-39.
AMA Cengiz E. Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. Kasım 2011;(43):19-39.
Chicago Cengiz, Emrah. “Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış Ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 43 (Kasım 2011): 19-39.
EndNote Cengiz E (01 Kasım 2011) Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 43 19–39.
IEEE E. Cengiz, “Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 43, ss. 19–39, Kasım 2011.
ISNAD Cengiz, Emrah. “Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış Ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 43 (Kasım 2011), 19-39.
JAMA Cengiz E. Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011;:19–39.
MLA Cengiz, Emrah. “Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış Ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 43, 2011, ss. 19-39.
Vancouver Cengiz E. Tüketici Açısından İş Ahlakına Bir Bakış ve Perakende Sektöründe Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2011(43):19-3.