Siyasi lider, oy talebinde seçmenlere sunulan siyasal ürün paketinin en önemli unsurlarindan
birisidir. Siyasi liderin tasidigi özellikler ile seçmenlerin bir siyasi liderde bulunmasini
istedigi özelliklerin uyum göstermesi, bir siyasal partinin seçim basarisini ve seçmenlerin
memnuniyetini önemli derecede etkileyecektir. Bir siyasal parti iç in ‘basarili olma istegi’
temel veri olarak alindiginda, siyasal alicilar konumundaki seçmenlerin bir siyasi liderde
aradiklari özelliklerin tesbiti, ona uygun bir siyasi profil ortaya çikartilmasi açisindan son
derece önem arz etmektedir.
Ülkemizdeki nüfus yapisi içerisinde, genç seçmenlerin toplam seçmenler
içerisindeki payi oldukça önemlidir. Seçimlerin –kanunen de olsa- bes yilda bir yapilmasi
öngörüldügünde, bir potansiyel seçmen (genç) ilk genel seçimlerde oy kullanabilecektir.
Seçim sisteminin etkisi de dikkate alindiginda, onlarca partinin ve adayin yaristigi seçimlerde
küçük oy farklarinin siyasi partilerin iktidari kaybetmesine neden olabildigi bir rekabet ortami
mevcuttur. Böyle bir ortamda, genç seçmenler ve seçmen adaylarinin bu kesimin bir siyasi
liderde aradiklari özellikler ve bu özelliklere verdikleri göreceli önemin tespiti amaciyla,
Ankara’da yaklasik olarak –1000 adet lise ve 500 adet de üniversite ögrenc isi olmak üzeretoplam
1500 kisi üzerinde bir anket çalismasi uygulanmistir. Çalisma, özelde siyasi partiler,
siyasi liderler ve diger siyasetçiler, genelde de siyasal pazarlama ve siyasal pazarlamacilar
açisindan dikkat çekic i ve pratige yönelik bulgular ortaya koymaktadir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 35 |