BibTex RIS Kaynak Göster

OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ

Yıl 2011, Sayı: 2, 75 - 83, 10.04.2012

Öz

ÖZET
Türkiye ekonomisinde kısa süre önce montaj sanayii şeklinde kurulmuş olan
otomotiv sektörü hızla gelişerek büyük bir sektör haline gelmiştir. Günümüzde yoğun
rekabet yaşanan otomotiv sanayiinde yeni teknolojiler uygulanarak, ihracata
dayalı bir yapının oluşturulması sektörün gelişmesi açısından son derece önemlidir.
Otomotiv sektörü doğrudan ve dolaylı iş hacmi oluşturması ve gelir yaratıcı özelliği
sebebiyle ekonomik gelişimin önemli bir unsurudur. Gümrük Birliğinin yürürlüğe
girmesiyle ile birlikte otomotiv sanayiinde ithalat artışı yanında uluslararası standartlarda
üretimin gerçekleşmesi ihracatı da tetiklemiştir. Bu gelişmeler sektörün
gelişmesi açısından son derece önemlidir.
Anahtar kelimeler: Otomotiv Sektörü, Gümrük Birliği, Ekonomik Gelişme
ABSTRACT
Automotive industry that was established based on assembly lines for a short
time ago became a huge sector. Under the intense pressure of competetion, it is
important to develop a structure depending on export of the products for the growth
of automotive industry. Automotive industry is a significant actor of economic
development since it has the features of creating employement and income directly
and indirectly. After the EU customs regulations of EU Customs union are
enforced, not only import of products has been growing but also export of products
has been in rise triggered by production of products satisfying international
standards.
Key words: Automotive Industry, EU Customs union, Economic Growth.

Kaynakça

  • Atilla Bedir, Gelişmiş Otomotiv Sanayilerinde Ana-yan Sanayi İlişkileri ve Türkiye'de otomotiv Yan Sanayiiinin Geleceği, DPT Yayın No:2495, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Kasım,1999.
  • Atilla Bedir,http://www.ekkutup.dpt.gov. tr/imalatsa/otomotiv/bedira/gelişme.pdf
  • http://www.gumruk.gov.tr/tr-TR/tanitim/ Sayfa- lar/tarihce.aspx
  • http ://www. euractiv. com.tr/?bl=ekonomieuro&a lt=&hn0276, 12.05.2005. İstanbul Sanayi Odası, Sağlıklı Gelişen Bir E¬konomi İçin Yapısal Değişim, İSO Yayın No:2001/15, Lebib Yalkın Matbaası, istanbul, Temmuz-2001.
  • http://www.hurriyetim.com.tr/haber 11.07.2005.
  • Nevda Atalay, Nazmiye Demir, Dilek Birbil, Türkiye'nin AB Ülkelerinde Hedef Pazarları ve Reka¬betçi Konumu, MPM Yayın No:669,Mert Matbaası, Ankara,2003.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sanayii Genel ve İstatistik Bülteni, Kısım 1, Mayıs2003.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sa¬ nayii Genel ve İstatistik Bülteni 2006-1.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sanayiinde Dış Ticaret (1992-2005) Yılları, Rapor 2006/1, Mart 2006,
  • http://www.osd.org.tr/tskb.pdf, Kasım 2006, Ocak 2007.
  • http://www.mmo.org.tr/mmo/oda_gorusleri/oto motiv.htm., otomotiv ve Yan Sanayiinde Yaşanan Ge¬ lişmeler, 13.05.2005.
  • http://www.mmo.org.tr/mmo/oda gorüşleri/oto motiv.htm., 22.12.2005
  • http://www.tek.org.tr., Zafer Yükseler, Türkiye'nin Rekabet Gücündeki Gelişim (1997-2004 Dö¬ nemi), Türkiye Ekonomi Kurumu tartışma Metni 2005/1, Şubat, 2005.
Yıl 2011, Sayı: 2, 75 - 83, 10.04.2012

Öz

Kaynakça

  • Atilla Bedir, Gelişmiş Otomotiv Sanayilerinde Ana-yan Sanayi İlişkileri ve Türkiye'de otomotiv Yan Sanayiiinin Geleceği, DPT Yayın No:2495, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Kasım,1999.
  • Atilla Bedir,http://www.ekkutup.dpt.gov. tr/imalatsa/otomotiv/bedira/gelişme.pdf
  • http://www.gumruk.gov.tr/tr-TR/tanitim/ Sayfa- lar/tarihce.aspx
  • http ://www. euractiv. com.tr/?bl=ekonomieuro&a lt=&hn0276, 12.05.2005. İstanbul Sanayi Odası, Sağlıklı Gelişen Bir E¬konomi İçin Yapısal Değişim, İSO Yayın No:2001/15, Lebib Yalkın Matbaası, istanbul, Temmuz-2001.
  • http://www.hurriyetim.com.tr/haber 11.07.2005.
  • Nevda Atalay, Nazmiye Demir, Dilek Birbil, Türkiye'nin AB Ülkelerinde Hedef Pazarları ve Reka¬betçi Konumu, MPM Yayın No:669,Mert Matbaası, Ankara,2003.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sanayii Genel ve İstatistik Bülteni, Kısım 1, Mayıs2003.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sa¬ nayii Genel ve İstatistik Bülteni 2006-1.
  • Otomotiv Sanayicileri Derneği, Otomotiv Sanayiinde Dış Ticaret (1992-2005) Yılları, Rapor 2006/1, Mart 2006,
  • http://www.osd.org.tr/tskb.pdf, Kasım 2006, Ocak 2007.
  • http://www.mmo.org.tr/mmo/oda_gorusleri/oto motiv.htm., otomotiv ve Yan Sanayiinde Yaşanan Ge¬ lişmeler, 13.05.2005.
  • http://www.mmo.org.tr/mmo/oda gorüşleri/oto motiv.htm., 22.12.2005
  • http://www.tek.org.tr., Zafer Yükseler, Türkiye'nin Rekabet Gücündeki Gelişim (1997-2004 Dö¬ nemi), Türkiye Ekonomi Kurumu tartışma Metni 2005/1, Şubat, 2005.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suna Muğan Ertuğral

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Muğan Ertuğral, S. (2012). OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ. Sosyal Bilimler Dergisi(2), 75-83.
AMA Muğan Ertuğral S. OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ. Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2012;(2):75-83.
Chicago Muğan Ertuğral, Suna. “OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2 (Nisan 2012): 75-83.
EndNote Muğan Ertuğral S (01 Nisan 2012) OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ. Sosyal Bilimler Dergisi 2 75–83.
IEEE S. Muğan Ertuğral, “OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ”, Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2, ss. 75–83, Nisan 2012.
ISNAD Muğan Ertuğral, Suna. “OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ”. Sosyal Bilimler Dergisi 2 (Nisan 2012), 75-83.
JAMA Muğan Ertuğral S. OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2012;:75–83.
MLA Muğan Ertuğral, Suna. “OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2, 2012, ss. 75-83.
Vancouver Muğan Ertuğral S. OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE GÜMRÜK BİRLİĞİ SONRASI GELİŞMELERİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2012(2):75-83.