Eğitim kalitesi, küresel rekabet çevresinde insan kaynaklarında artan bir oranda önemli bir role sahip olmaya devam etmektedir (Clarke, Smith and S mi Ih, 2007). Bu durum hem ticari hem de devlet kurumlarının kalitesini doğrudan etkileme gücüne sahip olan yüksek eğitim kurumlan için de geçerlidir. Sonuç olarak kalitenin, günümüzde çoğu ülkede yüksek öğretim temel konulan arasında tanımlaması, ölçülmesi ve artırılması Önemli bir konudur.Pazar yerinde etkili rekabet edebilmek için bir yüksek eğitim kurumunun da rakiplerden kendini farklılaştırmaya ihtiyacı vardır (Joseph and Joseph, 1997). Bu açıdan eğitim kurumlarının vermiş olduğu hizmetlerin, alıcısı durumunda olan Öğrenciler tarafından nasıl algılandıklarının ve kuruma karşı tutumlarının nasıl olduğunun belirlenmesi önemlidir. Hizmet kalitesi ile ilgili öğrencilerden elde edilen bilgiler doğrultusunda gerekli düzeltici çabaların yapılması önemli olarak görülmektedir. Bu çalışma, Bilecik Bölgesinde bulunan Meslek Yüksekokulunda örgün olarak okuyan 549 öğrenciye Veriler SPSS 12.0 kullanılmıştır. Verilere yüzde analizi yapılarak varolan durum betimlenmeye çalışılmış ve Öğrencilerin okudukları meslek yüksekokulunun sunmuş olduğu eğitim hizmetlerine yönelik tutumlarını belirlemek için faktör analizi uygulanmış ve faktör analizi sonucunda çıkan faktörlerin demografik Özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak için ANOVA ve t-testi yapılmıştır.
Hizmet kaiitesinin boyutları algılanan eğitim hizmet kalitesi ve öğrenci memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 1 |