BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ

Yıl 2007, Sayı: 1, 125 - 134, 24.09.2013

Öz

Sosyal pazarlama kavramının sonul hedefi davranış değişikliği oluşturmaktır. Sosyal davranışı değiştirmek yoluyla sosyal fayda amaçlanır. Davranış değişikliğini başarma tutum ve davranış arasındaki ilişki modellerinin göz önünde tutulmasına bağlıdır. Sosyal konular üzerinde arzulanan değişiklikleri biçimlendirmek için sosyal psikolojide uzmanlaşmaya ihtiyaç olduğunu söylemek olanaklıdır. Sosyal pazarlama konularında yerel bazda düşünmenin önemi bu aşamada açıkça anlaşılır.Sosyal pazarlama, pazarlama tekniklerini kullanır. Çünkü sosyal pazarlamacılar sosyal sorunların pazarlama sorunlarından farklı olmadığına inanmaktadırlar. Bununla birlikte yaşam ve pazar arasındaki farkı kavrama önemlidir.Sosyal girişimciliğin sosyal sorumluluk ve neden ilişkili pazarlama kavramları da sosyal pazarlamaya benzerlik göstermektedir. Türkiye'de sosyal pazarlamanın pazar payı oldukça düşük düzeydedir. Ancak sosyal konular hakkında diğer sosyal girişimler iyi bilinmektedir.

Kaynakça

  • Alpugan, Oktay; Mete Oktav; M. Hulusi Demir & Nurel Üner (1997). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Andreasen, Alan R. (1995). Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Healt, Social Development, and the Environment, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.
  • Neyzi, Nezih H. (1990). Pazarlama ve Dağıtım Araştırmaları, Peva Yayınları, İstanbul.
  • Arpacı, Tamer; Doğan Tuncer & Yaşar Ayhan (1992). Pazarlama, Gazi Yayınlan, Ankara.
  • Cemalcılar, İlhan (1999). Pazarlama-Kavramlar- Kararlar, Beta Yayım Basım, İstanbul.
  • Devine, Patricia G; Edward R.Hirt (1989), "Message Strategies for Information Campaigns: A Social Psychological Analysis", In Charles T. Salmon (Ed.), Information Campaigns: Balancing Social Values and Social Change, Sage Publications, Newbury Park, London, New Delhi, pp.229-258. Middlestadt (1997). Social Marketing: Theoretical and Practical Perspectives, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, London.
  • Kotler, Philip (2000). Kotler ve Pazarlama, Çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, Ankara.
  • Kotler, Philip; Ned Roberto & Nancy Lee (2002). Social Marketing: improving the Quality of Life, Sage Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi.
  • Mucuk, İsmet (1987). Pazarlama İlkeleri, Der Yayınlan İstanbul.
  • Mucuk, İsmet (1999). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Sirgy, M . Joseph (1998). Integrated Marketing Communications: A System Approach, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Tek, Ömer Baybars (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Beta Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Yükselen, Cemal (1994). Temel Pazarlama Bilgileri, Adım Yayıncılık, Ankara.
Yıl 2007, Sayı: 1, 125 - 134, 24.09.2013

Öz

Kaynakça

  • Alpugan, Oktay; Mete Oktav; M. Hulusi Demir & Nurel Üner (1997). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Andreasen, Alan R. (1995). Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Healt, Social Development, and the Environment, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.
  • Neyzi, Nezih H. (1990). Pazarlama ve Dağıtım Araştırmaları, Peva Yayınları, İstanbul.
  • Arpacı, Tamer; Doğan Tuncer & Yaşar Ayhan (1992). Pazarlama, Gazi Yayınlan, Ankara.
  • Cemalcılar, İlhan (1999). Pazarlama-Kavramlar- Kararlar, Beta Yayım Basım, İstanbul.
  • Devine, Patricia G; Edward R.Hirt (1989), "Message Strategies for Information Campaigns: A Social Psychological Analysis", In Charles T. Salmon (Ed.), Information Campaigns: Balancing Social Values and Social Change, Sage Publications, Newbury Park, London, New Delhi, pp.229-258. Middlestadt (1997). Social Marketing: Theoretical and Practical Perspectives, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, London.
  • Kotler, Philip (2000). Kotler ve Pazarlama, Çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, Ankara.
  • Kotler, Philip; Ned Roberto & Nancy Lee (2002). Social Marketing: improving the Quality of Life, Sage Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi.
  • Mucuk, İsmet (1987). Pazarlama İlkeleri, Der Yayınlan İstanbul.
  • Mucuk, İsmet (1999). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Sirgy, M . Joseph (1998). Integrated Marketing Communications: A System Approach, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Tek, Ömer Baybars (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Beta Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Yükselen, Cemal (1994). Temel Pazarlama Bilgileri, Adım Yayıncılık, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sergün Kurtoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtoğlu, S. (2013). SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi(1), 125-134.
AMA Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. Eylül 2013;(1):125-134.
Chicago Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Eylül 2013): 125-34.
EndNote Kurtoğlu S (01 Eylül 2013) SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi 1 125–134.
IEEE S. Kurtoğlu, “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”, Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, ss. 125–134, Eylül 2013.
ISNAD Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Eylül 2013), 125-134.
JAMA Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;:125–134.
MLA Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 125-34.
Vancouver Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2013(1):125-34.