BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ

Yıl 2007, Sayı: 1, 125 - 134, 24.09.2013

Öz

Sosyal pazarlama kavramının sonul hedefi davranış değişikliği oluşturmaktır. Sosyal davranışı değiştirmek yoluyla sosyal fayda amaçlanır. Davranış değişikliğini başarma tutum ve davranış arasındaki ilişki modellerinin göz önünde tutulmasına bağlıdır. Sosyal konular üzerinde arzulanan değişiklikleri biçimlendirmek için sosyal psikolojide uzmanlaşmaya ihtiyaç olduğunu söylemek olanaklıdır. Sosyal pazarlama konularında yerel bazda düşünmenin önemi bu aşamada açıkça anlaşılır.
Sosyal pazarlama, pazarlama tekniklerini kullanır. Çünkü sosyal pazarlamacılar sosyal sorunların pazarlama sorunlarından farklı olmadığına inanmaktadırlar. Bununla birlikte yaşam ve pazar arasındaki farkı kavrama önemlidir.
Sosyal girişimciliğin sosyal sorumluluk ve neden ilişkili pazarlama kavramları da sosyal pazarlamaya benzerlik göstermektedir. Türkiye'de sosyal pazarlamanın pazar payı oldukça düşük düzeydedir. Ancak sosyal konular hakkında diğer sosyal girişimler iyi bilinmektedir.


Anahtar sözcükler: Pazarlama, Sosyal sorumluluk, Sosyal pazarlama, Sosyal davranış değişikliği

 

                              ABSTRACT


The ultimate objective of social marketing approach is behavioral change. Thereby social benefit is aimed by the social behavioral change. Achieving to form of behavioral change depends on considering the relationship models between attitude and behavior. It is possible say that forming desire of changing on social topics quite needs to specialize in social psychology. Tlie importance of thinking as local aspect on social marketing themes at this stage is reasonably clear.
Social marketing works on market techniques. Because social marketers believe that social problems aren't different market problems. However the perception of differentiation between life and market is significance.
The similar concepts of corporate initiatives such as social marketing are social responsibility, cause-related marketing etc. The market coverage of social marketing in Turkey is low level. But the other corporate initiatives are well-known about social topics.


Key words: Marketing, Social responsibility. Social marketing. Social behavioral change

Yıl 2007, Sayı: 1, 125 - 134, 24.09.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sergün Kurtoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtoğlu, S. (2013). SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi(1), 125-134.
AMA Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. Eylül 2013;(1):125-134.
Chicago Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Eylül 2013): 125-34.
EndNote Kurtoğlu S (01 Eylül 2013) SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi 1 125–134.
IEEE S. Kurtoğlu, “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”, Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, ss. 125–134, Eylül 2013.
ISNAD Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Eylül 2013), 125-134.
JAMA Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;:125–134.
MLA Kurtoğlu, Sergün. “SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ”. Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 125-34.
Vancouver Kurtoğlu S. SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMININ ANALİZİ. Sosyal Bilimler Dergisi. 2013(1):125-34.