Araştırmanın
amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal beceri gelişimlerine dağcılık
eğitiminin etkisinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu Kocaeli Üniversitesi
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nda öğrenim gören, dağcılık eğitimi alan ve
çalışmaya gönüllü olarak katılan 21 kadın 26 erkek olmak üzere toplam 47
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada
ölçme aracı olarak “Sosyal
Beceri Envanteri” kullanılmıştır. Envanter, temel sosyal becerileri ölçmek
amacıyla Riggio (1986) tarafından geliştirilmiş ve 1989 yılında gözden
geçirilerek bugünkü şeklini almıştır. Türkçe’ye uyarlama çalışmaları Yüksel
(1998) tarafından yapılmıştır. Güvenirlik katsayısı r=.92 olarak bulunmuştur.
Öğrencilere, 16 hafta boyunca dağcılık eğitimi
verilmiş, bu eğitimlerin öncesinde ve sonrasında sosyal beceri envanteri uygulanmıştır.
Elde edilen verilere betimsel istatistiksel işlemler (ortalama, standart sapma)
uygulandıktan sonra katılımcıların sosyal beceri düzeylerinin frekans ve yüzde
değerleri alınmıştır. Katılımcıların
ön-test ve son-test ölçümleri arasındaki farklar Paired Samples T Testi ile analiz
edilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05olarak alınmıştır.
Çalışmaya
katılan öğrencilerin ileri konuşma becerileri, kendini kontrol etme becerileri
ve sonuçları kabul etme becerilerinin ön-test son-test değerleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Diğer sosyal beceri
düzeylerinin ön-test son-test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |