Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Gelişimlerine Dağcılık Eğitiminin Etkisi (Kocaeli Üniversitesi Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 10, 29.06.2018

Öz

Araştırmanın
amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal beceri gelişimlerine dağcılık
eğitiminin etkisinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu Kocaeli Üniversitesi
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nda öğrenim gören, dağcılık eğitimi alan ve
çalışmaya gönüllü olarak katılan 21 kadın 26 erkek olmak üzere toplam 47
öğrenci oluşturmaktadır.  Araştırmada
ölçme aracı olarak “
Sosyal
Beceri Envanteri” kullanılmıştır. Envanter, temel sosyal becerileri ölçmek
amacıyla Riggio (1986) tarafından geliştirilmiş ve 1989 yılında gözden
geçirilerek bugünkü şeklini almıştır. Türkçe’ye uyarlama çalışmaları Yüksel
(1998) tarafından yapılmıştır. Güvenirlik katsayısı r=.92 olarak bulunmuştur.
Öğrencilere
, 16 hafta boyunca dağcılık eğitimi
verilmiş, bu eğitimlerin öncesinde ve sonrasında sosyal beceri envanteri uygulanmıştır.
Elde edilen verilere betimsel istatistiksel işlemler (ortalama, standart sapma)
uygulandıktan sonra katılımcıların sosyal beceri düzeylerinin frekans ve yüzde
değerleri alınmıştır.  Katılımcıların
ön-test ve son-test ölçümleri arasındaki farklar Paired Samples T Testi ile analiz
edilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05olarak alınmıştır.  



Çalışmaya
katılan öğrencilerin ileri konuşma becerileri, kendini kontrol etme becerileri
ve sonuçları kabul etme becerilerinin ön-test son-test değerleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Diğer sosyal beceri
düzeylerinin ön-test son-test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).

Kaynakça

  • Avşar, Z. (2004). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Bursa. Avşar, Z., Kuter, F. (2004). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi (Uludağ Üniversitesi Örneği) http://eku.comu.edu.tr/index/3/2/zavsar_fokuter.pdf. Erişim tarihi: 10.04.2010 Çiftçi İ., Sucuoğlu, B. (2003). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi. Kök Yayıncılık. Ankara. Erinç,E. (2008). Okulöncesi Eğitim Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilere Sahip Olma Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Denizli. Freeman, G. D., Sullivan, K. And Fulton, C. R. (2003). Effects of Creative Drama on Self-Concept, Social Skills and Problem Behaviour. Journal of Educational Research, 96. Kansu, N., Beceren, E. (2004). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceriler. Çoluk Çocuk Aylık Anne Baba Eğitimi Dergisi. 40, s.10-11. Kara, Y.,Çam, F. (2007). Yaratıcı Drama Yönteminin Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32, s.145-155. Ankara. Özşeker, M. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi. International Journal of Now Trends in Arts, Sports and Science Education. 2 (3), p. 29-39. Riggio, R. E., (1986). Assesment of Basic Social Skills. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 3, p. 649-660. Sağlam, M., Avsar, Z., Ozonay, Q., Özkanal, Ü. (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. 14. Eğitim Bilimleri Kongresi. Denizli. Sorias, O. (1986). Sosyal Beceriler ve Değerlendirme Yöntemleri. Psikoloji Dergisi, Cilt 5, sayı 20. Ankara. Yetim, A. (2010). Sosyoloji ve Spor. Berikan Yayınevi, s.213, Ankara. Yüksel, G. (1998). Sosyal Beceri Envanteri’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. Türk (PDR) Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9, s.39-48. Ankara. www.tdf.gov.tr Erişim tarihi: 13.09.2009.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şentürk Kurt Bu kişi benim

Betül Bayazıt

Özlem Keskin

Mehmet Yavuz Taşkıran

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2018
Kabul Tarihi 26 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, Ş., Bayazıt, B., Keskin, Ö., Taşkıran, M. Y. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Gelişimlerine Dağcılık Eğitiminin Etkisi (Kocaeli Üniversitesi Örneği). İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10.