Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Function System, Process, Performance, Sportive Success

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 106 - 123, 15.12.2018

Öz

The standards of football are increasing every
day and the expectations are also increasing. Being able to get enough share
from the football pie depends on sporting success and its continuity because an
organization that starts with sporting success and makes an effort to turn it
into economic success would fulfill the most important criteria of providing
continuity in the service life cycle. The purpose of this study is to transfer
the managerial and technical dynamics of football to a certain form and to
ensure that the process of development and execution is carried out in that
form. This research was examined in accordance with
qualitative research method.
It was also primarily utilized the descriptive
analysis method. In this
research, the data were collected by interview technique
. With this research, Football
management divided into eight (8) functional area as Competitive Team Intelligence, Team Management, Youth Development,
Footballer Transfer, Logistics Support, Public Relations
and Corporate Communication,
Economy-Finance, Sports Law
and it was concluded that this structure should
be managed with system and process approach. The created soccer management system has
transformed into a structure functioning in the horizontal system with all the
units that comprehend football and this system can make the right decisions
with the created information pool, can predict the future, can use the
horizontal and vertical communication facilities to standardize the goods and
services and achieve the structure that can solve problems

Kaynakça

  • Aleshina, I., 1997,’’Public Relations for Managers and Marketers, Gnome Press Publisher, Moscow.
  • Atak, M.,2013’’ Örgüt yapılarının evrimi ve Bilgi çağı örgütlerinde Organizasyon Tasarımı, Bilgi çağında yönetim’’, Paradigma Akademi, İzmir
  • Basım N. Argan M.,2009, ‘’Spor Yönetimi’’, Detay Yayıncılık, Yayın No: 314, Ankara.; 1-5
  • Berkowitz C, Hartley K, Rudelius A. 2000, ‘’Integrated marketing communications and direct marketing.’’, In Berkowitz, C., Hartley, K. & Rudelius, A. (4th edn) Marketing, Canada: McGraw-Hill Ryerson.;481-505.
  • Çetin,C.,Akın,B. ve Erol,V.,2001,’’Toplam Kalite Yönetimi ve Güvence sistemleri’’ (ISO9000:2000 Revizyonu), Beta Yayıncılık, İstanbul
  • Çetinkaya,A.Ş ve Şimsek,M.Ş.,2008,’’ Bilişim Teknolojilerinin İşletme Performansına Etkileri, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi: 3-22, 23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya, Bütün hakları saklıdır ISBN: 978-975-96260-3-7
  • Doğan, Ö., 2013,’’Süreç Tasarımı ve Süreçlerle Yönetim,’’Paradigma Akademi, İzmir
  • Donellon, A,1998,’’ Takım Dili’’, Sistem Yayıncılık, İstanbul, s.20
  • Efil İ.,1998,’’ İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’Alfa Yayıncılık, 5.Baskı, s.3-16, Bursa
  • Ewalt,D.M.,2002,’’Prescription for Critical Processes’’, Information week, Issue :886
  • İlter, A., Gönül, B.,1994’’ İşletme Yönetimi, Beta yayınları, İstanbul
  • Johansson, P. ve Olhager J., 2004,’’ Industrial Service Profiling: Matching Service Offerings and Processes, International Journal of Production Economics’’, Vol. 89, No. 3, 309-320.
  • Koçel,T.,2003,’’İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık,9 ncu baskı, İstanbul,
  • Marrian,J.1968,’’Marketing Characteristics of Industrial Goods and Buyers’’, A.Wilson (Der.), The Marketing of Industrial Products,’’ s.10-23, UK: Hutchinson & Co. Ltd.
  • Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2013, Cilt: 6, Sayı: 2, s.259-274 261
  • Onal G.,1995,’’ Temel İşletmecilik Bilgisi’’ s.142, İstanbul
  • Prindle, R., 2011,’’ A Public Relations Role in Brand Massaging, International Journal of Business and Social Science’’, 2 (18), 32-36.
  • Peltekoğlu, B. F.,2001, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Plunkett,W.R,Attner,R.F,1992’’Introduction to Management PWS-Kent Publishing Company,Thomson/South-Western
  • Ramazanoğlu,F., 20014,’’, Sporda Sosyal Alanlar. s 13,21,58, Ankara
  • Robbins, Stephen P. ve Judge, Timoty A., 1993,’’Organizational Behavior, çeviri editörü : İnci Erdem, 14. Baskıdan Çeviri, 2012, Maasie, 1987, Bransel,1993
  • Samur,S.2013.’’ Kurumsal Futbol Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara
  • Samur,S.,2018,’’ Bilgi Çağında Spor Yönetimi’’, Gazi Kitabevi, Ankara
  • Stoner, J., 1992 ‘’Management, Printice-Hall, New Jersey.
  • Toktamışoğlu,M., 2001,’’ Kot Pantolonlu Yönetici, MediaCat Yayınları, s.195, Ankara,
  • Talimciler A., 2008, ‘’Futbol değil İş’’ İletişim Dergisi
  • Yavaş,Ö., 2005,’’ Sporun Ekonomi içindeki yeri ve spor pazarlama’’, Yüksek Lisan Tezi, Edirne Trakya Üniversitesi,
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2005,’’ Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri’’,Ankara: Seçkin Yayınları
  • Webster, F.E. Jr. ve Wind Y.P., 1972, ‘’Organizational Buying Behavior’’, New Jersey: Prentice Hall
  • www.http://tr.matchstudy.com
  • www.fcbarcelona.com
  • www.uefa.com
  • www.fcbayern.com
  • www.london.edu,
  • www.cmoe.com,
  • www.telegraph.co.uk,
  • www.hbr.org

Futbol Yönetiminde Organizasyon Tasarımı ve Süreç Yönetimi

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 106 - 123, 15.12.2018

Öz

Her geçen gün futbol oyununun standartları yükselmekte
ve bu oranda beklentiler de artmaktadır.
Futbol pastasından yeterince pay alabilmek ise
sportif başarıya ve bunun sürekliliğine bağlı bulunmaktadır
çünkü sportif başarı ve onun getirisi  ile başlayan ve bunu ekonomik başarıya
dönüştürme çabası içine giren bir organizasyon hizmet yaşam eğrisinde
sürekliliği sağlamanın en önemli kriterini yerine getirmiş olacaktır.
Bu çalışmanın amacı;
futbolun yönetsel ve teknik dinamiklerini belli bir forma aktararak o form
içinde geliştirme ve idame sürecinin yürütülmesini sağlamaktır.
Araştırma nitel desende
oluşturulmuş ve yürütülmüştür.
Bu
araştırmada
veriler açık erişime
sahip UEFA  liglerinde her sezon ilk 10 içinde gördüğümüz
Avrupa Futbol kulüplerinin Web siteleri ile Türkiye Süper lig
kulüplerinde görüşme (mülakat) tekniği ile toplanmış ve
içerik analizi
kullanılarak çözümlenmiştir.
             Bu araştırma ile Futbol yönetimi, Rakip Tk. İstihbaratı, Takım Yönetimi,
Gençlik Geliştirme, Futbolcu Transferi, Lojistik Destek, Halk ile ilişkiler ve
Kurumsal İletişim, Ekonomi-Finans ,Spor Hukuku
olarak sekiz (8) fonksiyonel
alana ayrılmış ve bu yapının en iyi sistem ve süreç yaklaşımı ile
yönetilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Yaratılan
Futbol Yönetimi sistemi, futbolu kavrayan bütün
birimleri ile yatay sistemde işleyen bir yapıya dönüşmüş olarak, oluşturduğu
bilgi havuzu ile doğru kararlar alabilir, geleceği tahmin edebilir, yatay ve
dikey iletişim imkanlarını kullanarak, standart hale getirebilen mal ve hizmet
ile kurum içi sorunları ve süreç yönetimindeki sorunları çözebilecek yapıya
ulaşabilir.
                    

Kaynakça

  • Aleshina, I., 1997,’’Public Relations for Managers and Marketers, Gnome Press Publisher, Moscow.
  • Atak, M.,2013’’ Örgüt yapılarının evrimi ve Bilgi çağı örgütlerinde Organizasyon Tasarımı, Bilgi çağında yönetim’’, Paradigma Akademi, İzmir
  • Basım N. Argan M.,2009, ‘’Spor Yönetimi’’, Detay Yayıncılık, Yayın No: 314, Ankara.; 1-5
  • Berkowitz C, Hartley K, Rudelius A. 2000, ‘’Integrated marketing communications and direct marketing.’’, In Berkowitz, C., Hartley, K. & Rudelius, A. (4th edn) Marketing, Canada: McGraw-Hill Ryerson.;481-505.
  • Çetin,C.,Akın,B. ve Erol,V.,2001,’’Toplam Kalite Yönetimi ve Güvence sistemleri’’ (ISO9000:2000 Revizyonu), Beta Yayıncılık, İstanbul
  • Çetinkaya,A.Ş ve Şimsek,M.Ş.,2008,’’ Bilişim Teknolojilerinin İşletme Performansına Etkileri, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi: 3-22, 23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya, Bütün hakları saklıdır ISBN: 978-975-96260-3-7
  • Doğan, Ö., 2013,’’Süreç Tasarımı ve Süreçlerle Yönetim,’’Paradigma Akademi, İzmir
  • Donellon, A,1998,’’ Takım Dili’’, Sistem Yayıncılık, İstanbul, s.20
  • Efil İ.,1998,’’ İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’Alfa Yayıncılık, 5.Baskı, s.3-16, Bursa
  • Ewalt,D.M.,2002,’’Prescription for Critical Processes’’, Information week, Issue :886
  • İlter, A., Gönül, B.,1994’’ İşletme Yönetimi, Beta yayınları, İstanbul
  • Johansson, P. ve Olhager J., 2004,’’ Industrial Service Profiling: Matching Service Offerings and Processes, International Journal of Production Economics’’, Vol. 89, No. 3, 309-320.
  • Koçel,T.,2003,’’İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık,9 ncu baskı, İstanbul,
  • Marrian,J.1968,’’Marketing Characteristics of Industrial Goods and Buyers’’, A.Wilson (Der.), The Marketing of Industrial Products,’’ s.10-23, UK: Hutchinson & Co. Ltd.
  • Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2013, Cilt: 6, Sayı: 2, s.259-274 261
  • Onal G.,1995,’’ Temel İşletmecilik Bilgisi’’ s.142, İstanbul
  • Prindle, R., 2011,’’ A Public Relations Role in Brand Massaging, International Journal of Business and Social Science’’, 2 (18), 32-36.
  • Peltekoğlu, B. F.,2001, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Plunkett,W.R,Attner,R.F,1992’’Introduction to Management PWS-Kent Publishing Company,Thomson/South-Western
  • Ramazanoğlu,F., 20014,’’, Sporda Sosyal Alanlar. s 13,21,58, Ankara
  • Robbins, Stephen P. ve Judge, Timoty A., 1993,’’Organizational Behavior, çeviri editörü : İnci Erdem, 14. Baskıdan Çeviri, 2012, Maasie, 1987, Bransel,1993
  • Samur,S.2013.’’ Kurumsal Futbol Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara
  • Samur,S.,2018,’’ Bilgi Çağında Spor Yönetimi’’, Gazi Kitabevi, Ankara
  • Stoner, J., 1992 ‘’Management, Printice-Hall, New Jersey.
  • Toktamışoğlu,M., 2001,’’ Kot Pantolonlu Yönetici, MediaCat Yayınları, s.195, Ankara,
  • Talimciler A., 2008, ‘’Futbol değil İş’’ İletişim Dergisi
  • Yavaş,Ö., 2005,’’ Sporun Ekonomi içindeki yeri ve spor pazarlama’’, Yüksek Lisan Tezi, Edirne Trakya Üniversitesi,
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2005,’’ Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri’’,Ankara: Seçkin Yayınları
  • Webster, F.E. Jr. ve Wind Y.P., 1972, ‘’Organizational Buying Behavior’’, New Jersey: Prentice Hall
  • www.http://tr.matchstudy.com
  • www.fcbarcelona.com
  • www.uefa.com
  • www.fcbayern.com
  • www.london.edu,
  • www.cmoe.com,
  • www.telegraph.co.uk,
  • www.hbr.org
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Samur 0000-0003-2426-0475

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Kabul Tarihi 30 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Samur, S. (2018). Futbol Yönetiminde Organizasyon Tasarımı ve Süreç Yönetimi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 106-123.