Bu çalışma kullanılmış arabaların fiyatlarını etkiyelen
faktörleri belirlemek için yapılmıştır. Belli bir marka için
Türkiye’deki bir kullanılmış elektronik araba pazarından
veriler toplanmıştır. Kullanılmış araba fiyatına etki eden
etkenlerin ana etki ve iki yönlü etkileşimli etkileri
belirlenmiştir. Motor türü, donanım türü, vites türü, hasar
durumu ve diğer etkenlerin istatistiksel olarak önemli
etkenler olduğu bulunmuştur. Diğer yandan ilanın
verildiği konumun kullanılmış arama fiyatı üzerinde
önemsiz bir etki olduğu bulunmuştur. Her ne kadar
kullanılmış arabanın rengi ve kilometresi fiyat üzerinde
ana etkiye sahip olmasa bile bu iki etken diğer etkenlerle
beraber iki yönlü etkileşim etkisine sahiptir. Burada elde
edilen sonuçlar, böyle analizlerin sadece kullanılmış araba
alıcıları için değil aynı zamanda satıcıları için de önemli
olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, bu tür analizlerin
kullanılmış araba ticaretinin yapılabildiği elektronik
pazarlarda sunulması önerilmektedir.
This study has been conducted in order to determine the factors which affect the price of the used cars. The data for a specific brand were collected from a used car e-market in Turkey. The main effect and two way interaction effects of factors on the price of the used car was determined. The results revealed that such factors as engine type, feature type, gear type, damage condition, and so on have been statistically significant factors. On the other, ad location was found to be insignificant. Although color and the kilometer of the car did not have main effects, they have two way interaction effects with the other factors. The results indicate that such analysis can be valuable not only for the buyers but also for the sellers. Therefore, it is recommended that such analysis can be provided in the e-markets for used cars.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA25HH83CS |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |