Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müşterilerin İnternet Bankacılığını Benimsemelerine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 35 - 50, 01.10.2011
https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.29392

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, banka müşterilerinin İnternet bankacılığını
benimsemelerinde etkili olan faktörleri incelemek ve elde edilen bulgulara
dayanarak genel bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma modeli, Teknoloji
Kabul Modeli (TAM) temel alınarak geliştirilmiş ve sosyal etki, algılanan
güvenilirlik ile web site özellikleri değişkenleri modele eklenmiştir. Araştırma
sonuçları, araştırılan örneklemde algılanan risk ile sosyal etki değişkenlerinin
İnternet bankacılığının benimsenmesi üzerinde önemli bir etkiye sahip
olmadığını gösterirken algılanan kullanışlılık, algılanan kullanım kolaylığı ve
web site özellikleri değişkenlerinin etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu
göstermektedir.

An exploratory research on consumer adoption of internet banking

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 35 - 50, 01.10.2011
https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.29392

Öz

This study is aimed at investigating the factors influencing the internet banking
adoption and based on the findings is to make an overall evaluation. The
research constructs were developed based on the Technology Acceptance Model
(TAM) and incorporated social influence, perceived credibility and web site
features variables. The finding of the study indicated that perceived usefulness,
perceived ease of use and web site features were statistically significant
associated with the intention to adopt internet banking. However perceived
credibility and social influence were found insignificant in this study.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Diğer ID JA89EB86ZC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Perihan Şıker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şıker, P. (2011). Müşterilerin İnternet Bankacılığını Benimsemelerine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 2(2), 35-50. https://doi.org/10.5505/iuyd.2011.29392