OBJECTIVE: E-commerce coming forward with rapid growth and international penetration ofInternet technologies, is getting more favored for consumers by its benefits. Inthe new economy corporations preferring e-commerce are also improving theirweb and social network sites through improved technology and changingconsumer expectations. In this study, web and social network sites of the top tene-commerce corporations (internet retailing) determined by their turnovers in2010, are examined by the method of content analysis. In consequence, it wasdiscovered that corporations with common intention were in correspondencewith providing similar criterion. Besides, various proposals were made for the ecommercecorporations through our findings.METHODS: RESULTS: CONCLUSION
AMAÇ: İnternet teknolojilerinin hızlı gelişimi ve dünya çapında yaygınlığı ile ön planaçıkan e-ticaret, hem işletmelere hem de tüketicilere sağladığı yararlar nedeniyledaha fazla tercih edilir hale gelmektedir. Yeni ekonomi içerisinde başarılı olmakisteyen işletmeler sadece e-ticareti tercih etmekle kalmamakta, aynı zamandaweb ve sosyal ağ sitelerini gelişen teknoloji ve değişen tüketici beklentileridoğrultusunda geliştirme yoluna gitmektedir. Bu çalışmada, 2010 yılındaTürkiye’de cirosu en yüksek ilk 10 e-ticaret işletmesinin (perakendeci) web vesosyal ağ siteleri içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Araştırmasonucunda, ortak amaçla hareket eden işletmelerin benzer kriterleri sağlamadabenzeştiği görülmüştür. Ayrıca, bulgular ışığında e-ticaret işletmelerine çeşitliönerilerde bulunulmaktadır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA46TA94AR |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2 |