İnternet tüketicilerin kolaylıkla erişebildiği, coğrafik sınırları ortadan kaldıran kolay arama fonksiyonlarıyla ürün ve hizmetleri en uygun fiyat ve maliyetle çok büyük tüketici kitlelerine ulaştırabilen bir dağıtım kanalı olma yolunda çok hızla ilerlemektedir. Güven her ilişkide kritik faktör olduğu gibi, ticaretin de olmazsa olmazı karşılıklı güven tesisinin sağlanmasıdır. Elektronik ticarette alıcı ve satıcı birbirlerini görmeksizin iş yaptıklarından, güvenin alışverişin gerçekleşmesi ve ilişkilerin sürdürülmesi açısından rolü büyüktür. Bu araştırmanın temel amacı; tüketicilerin elektronik alışverişe duydukları güvenin, alışveriş yapma niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Online alışverişe karşı duyulan güvenin boyutlarını ortaya koymak amacıyla açıklayıcı faktör analizi uygulanmış. Online güvene ait tutumlarının alışveriş niyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi için basit regresyon analizi yapılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar; web sitelerinde kullanılan güvenlik sistemleri, web sitesinin ünü, web sitesinin görselliği ve tasarımından oluşan üç online güven boyutunun online alışveriş yapma niyeti üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.
The Internet is advancing rapidly in terms of becoming a distribution channel which can be easily accessed through consumers by virtue of the easy search functions, thus eliminating geographic boundaries and providing products and services with the most affordable prices and costs to the masses. Trust is a critical factor in any relationship since the essence of trade is establishment of mutual trust. Trust has a significant role in terms of realization of the shopping as well as continuity of the relationship as buyers and sellers implement the transactions without seeing each other in electronic commerce. The purposes of this research clarify the impact of consumers’ trust in online shopping on their intention as to shopping. Explanatory factor analysis has been applied to reveal the dimension of the trust for online shopping. Regression analysis has been performed for the determination of trust on online shopping intention. According to the results obtained in this study, three factors consisting of security systems used in website, the website’s reputation and the visuality and design of the website have been found to have impact on intention of online shopping.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA95TU82VT |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 2 |