Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Üzerinden Ağızdan Ağıza Siyasal Pazarlama İletilerine Yönelik Tüketici Eğilimleri

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 1, 21 - 46, 01.05.2017
https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.43265

Öz

Bilişim teknolojilerindeki devrimsel dönüşüm insanların iletişim şekillerinde önemli değişimlere yol açmıştır. Bu değişimlerden biri de sosyal medya kullanımıdır. Sosyal medyanın yaygın kullanımı siyasi içeriklerin de sosyal medya üzerinden paylaşılmasını gündeme getirmiştir. Sosyal medya üzerinden siyasal ileti paylaşımını ele alan bu çalışmada 618 kişilik örneklem üzerinde online anketle veriler elde edilerek bu veriler analiz edilmiştir. Sosyal medya üzerinden ağızdan ağıza siyasal pazarlama olarak nitelendirilen bu iletişimin “aktif-saldırgan”, “çekingen-duyarlı” ve “ ilgili-nötr” olarak üç türde meydana geldiği belirlenmiştir. Bu iletişim türlerinin sosyal medya üzerinden siyasal ileti paylaşımındaki etkilerinin yanı sıra, sosyo-demografik değişkenlerle etkileşimleri analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar sosyal medya üzerinden siyasal ileti paylaşımı belirgin bir şekilde “aktif-saldırgan” iletişim türünden etkilendiği göstermektedir.

User Tendencies Towards The Political Word Of Mouth Communications Over The Social Media

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 1, 21 - 46, 01.05.2017
https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.43265

Öz

Revolutionary transformating in information technologies led to serious transitions in people’s communication styles. One of these transitions is social media usage. Widespread usage of social media also made political inquiries to be shared on social media. In this study which is discussing the political message sharing over social media, data gathered over a 618 peopled sample by online questionnaire and these data are analyzed. It is identified that this communication which is determined as Political Word of Mouth Marketing Over Social Media occurs in three styles as “active-aggressive”, “passive -sensitive” and “relative-neutral”. These communication styles’ impacts on political message sharing over social media and also their interactions with socio-demographics are analyzed. The results point out that political message sharing over social media is distinctly affected from “active-aggressive” communication style.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Diğer ID JA83FC24NZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eyup Akın Bu kişi benim

Belkıs Dilek Özbezek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın, E., & Özbezek, B. D. (2017). User Tendencies Towards The Political Word Of Mouth Communications Over The Social Media. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 8(1), 21-46. https://doi.org/10.5505/iuyd.2017.43265