In a firm, innovation mainly
targets to preserve competitive advantage via commercialization. The objective
of this study is to examine the extent of website innovation statements of
Turkish firms listed in the top one thousand exporter firms’ ranking of the
Turkish Exporters Assembly. To do this, website contents that are closely
related to the notion of innovation are examined. Content analysis methodology
is used to group websites which contain innovation related statements. The
groups consist of values, vision, mission, research and development activities,
and topics related to innovative activities. At the end of the study, it was
deduced that businesses are gradually increasing in their innovation awareness
as a message to stakeholders, especially in the context of their research and
development activities.
Bir firmada inovasyon stratejisi temel olarak rekabet
avantajının ticarileşme yoluyla korunmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı
Türkiye İhracatçılar Meclisinin ilk bin ihracatçı firması listesinde bulunan
şirketlerin web sitesindeki inovasyon ifadelerinin kapsamının incelenmesidir.
Bu yönde, web sitelerinin inovasyon kavramıyla yakın ilgisi olan içerikleri
incelenmiştir. İnovasyon ile ilgili ifadeler içeren web sitelerinin gruplandırılması
için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Gruplar; değerler, vizyon, misyon,
araştırma-geliştirme faaliyetleri ve inovatif faaliyetlerle ilgili konulardan
oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda, firmaların paydaşlarına, temel olarak artan
inovasyon farkındalıklarını araştırma-geliştirme faaliyetleri bağlamında bir
mesaj olarak verdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |