While developments in information and communication technologies digitalize the tourism sector, they also direct consumers in search of travel to electronic environments. Social media platforms, online search engines and destination websites are among the primary sources of information in the holiday purchasing decision process. In this context, it is thought that the official websites of the countries are also important in terms of touristic demand to the country. In this study, the official websites of France and Turkey were evaluated with content analysis and compared based on the literature. As a result of the study, when both websites are compared, it has been determined that they are rich in terms of information and visuality, while they are weak in terms of communication and transaction size.
Destinasyon Web Sitesi Destinasyon Yönetimi Turizm Turizm Pazarlaması
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler turizm sektörünü dijitalleştirirken, tatil arayışındaki tüketicileri de elektronik ortamlara yöneltmektedir. Tatil satın alma karar sürecinde sosyal medya platformları, çevrim içi arama motorları ve destinasyonlara ilişkin web siteleri öncelikli bilgi kaynakları arasında yer almaktadır. Bu bağlamda ülkelerin resmi web sitelerinin de ülkeye olan turistik talep açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada Fransa ve Türkiye resmi web siteleri içerik analizi ile kıyaslanarak literatüre dayalı yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda her iki web sitesi kıyaslandığında bilgi ve görsellik boyutu yönünden zengin oldukları, bunu yanında iletişim ve işlem boyutu yönünden zayıf kaldıkları tespit edilmiştir.
Destinasyon Web Sitesi Destinasyon Yönetimi Turizm Turizm Pazarlaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1 |