Covid-19’un başlaması ve bitişiyle birlikte de tüketicilerin alışveriş yapma ortamlarında ciddi değişiklikler olmuştur. Çağ dijital çağ ve bu çağda pek çok yeni iş yapma ortamları doğmuş ve bu ortamlar “iş modeli” olarak adlandırılmaktadır. Instangram’da bu iş modelleri sahiplerinin ticaret işlemleri yaptığı sosyal medyalardan biridir. Dolayısıyla Instangam’da gerçekleşen pazarlama eylemleri de artış göstermeye başlamış, kullanıcıların karşısına sürekli reklamlar, tanıtımlar çıkmaya başlamıştır. Instagram’da buna paralel olarak profesyonel hesaplar, sponsorlu reklam, sponsorlu hesap gibi yöntemlerle pazarlama çalışmalarına hız vermiştir. Bu çalışma ile Instagram’daki pazarlama faaliyetlerine yönelik tüketicilerin güven düzeyinin pandemi sonrası nasıl şekillendiği anlaşılmaya çalışılmıştır. Bunun için bir anket formu hazırlanmış ve çevrimiçi olarak kolayda örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır ve 504 adet veri SPSS25 paket programı ile analiz edilmiştir. Örneklemin en çok kullandığı sosyal ağ platformunun Instagram olduğu ve bu platformdaki pazarlama faaliyetlerini faydalı buldukları görülmektedir. Katılımcıların Covid-19 sonrası Instagram’daki pazarlama faaliyetlerine olan güveninin arttığı sonucu bulunmuştur. Ayrıca bu sonucun katılımcıların; medeni hal, eğitim, meslek ve gelir demografik özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; buna karşın “cinsiyet” ve “yaş aralığı” açısından ise anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür.
Instagram Covid-19 Marka Güveni Pazarlama Tüketici Davranışları
With the onset and end of COVID-19, there have been serious changes in the shopping environment of consumers. This is the digital age and many new business environments have emerged in this age and these environments are called "business models". Instagram is one of the social media where owners of these business models conduct business transactions. Therefore, marketing activities on Instagram have started to increase, and users have started to see constant advertisements and promotions. In parallel, Instagram has accelerated its marketing efforts through methods such as professional accounts, sponsored advertising, and sponsored accounts. This study tried to understand how the level of trust of consumers in marketing activities on Instagram was shaped after the pandemic. For this purpose, a survey form was prepared and applied online using the convenience sampling method, and 504 data were analyzed with the SPSS25 package program. In the paper, a total of 30 scale items were asked to the participants, 15 before the pandemic and 15 after the pandemic, in order to understand how consumers' trust changed. It was found that the participants' confidence in marketing activities on Instagram increased after Covid-19. In addition, this result showed that the participants; it was observed that there was a significant difference according to marital status, education, occupation, and income demographic characteristics. However, it was observed that there was no significant difference in terms of "gender" and "age range."
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |