The rapid development of digital software and technologies has resulted in the design of new social networks (SNS). These social network tools have added innovations to existing social media environments and made them user-friendly. Due to the integration of software technologies into all areas of life, social media platforms have become widely used especially by higher education students. Although SNSs such as YouTube and Instagram are primarily associated with entertainment, they now frequently include educational videos and posts. This study investigates the factors affecting higher education students' use of Instagram for educational purposes using a proposed structural model. The study started by developing a research model based on the literature. A data collection tool was designed based on the model and data were collected online through a link. The proposed research model and its relationships were tested using partial least squares structural equation modelling (PLS-SEM). The results of the analyses revealed that the perceived usefulness of Instagram use increases with content richness, video quality and source credibility. Furthermore, user satisfaction is positively related to perceived usefulness, leading to an increase in Instagram usage intensity.
Dijital yazılım ve teknolojilerin hızlı gelişimi, yeni sosyal ağların (SNS) tasarlanmasına neden olmuştur. Bu sosyal ağ araçları mevcut sosyal medya ortamlarına yenilikler katmış ve onları kullanıcı dostu hale getirmiştir. Yazılım teknolojilerinin hayatın her alanına entegre olması nedeniyle sosyal medya platformları özellikle yükseköğretim öğrencileri tarafından yaygın olarak kullanılır hale gelmiştir. YouTube ve Instagram gibi sosyal ağlar öncelikle eğlenceyle ilişkilendirilse de artık sıklıkla eğitici videolar ve gönderiler içeriyorlar. Bu çalışma, yükseköğretim öğrencilerinin eğitim amaçlı Instagram kullanımlarını etkileyen faktörleri önerilen bir yapısal model kullanarak araştırmaktadır. Çalışma literatüre dayalı bir araştırma modeli geliştirilerek başlamıştır. Model temel alınarak bir veri toplama aracı tasarlanmış ve veriler bir bağlantı aracılığıyla çevrimiçi olarak toplanmıştır. Önerilen araştırma modeli ve ilişkileri, kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM) kullanılarak test edildi. Analiz sonuçları, Instagram kullanımının algılanan kullanışlılığının içerik zenginliği, video kalitesi ve kaynak güvenilirliği arttıkça arttığını ortaya koydu. Ayrıca kullanıcı memnuniyeti, algılanan kullanışlılık ile pozitif yönde ilişkilidir ve bu da Instagram kullanım yoğunluğunun artmasına yol açmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnternet |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |