Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ekonomik ve sosyal hayatı önemli ölçüde etkilemekte ve bunun sonucu olarak ekonomik hayatta yaşanan bu fark edilebilir yenilik sürecine internet ekonomisi, yeni ekonomi, web tabanlı ekonomi, bilişim ekonomisi, bilgi ekonomisi, enformasyon ekonomisi gibi yeni isimler verilmektedir. Ürünlerin sipariş edilmesinden fiziki teslimine kadar devam eden sürecin iletişim ağları üzerinden yürütüldüğü yeni koşullarda, tüm alım-satım süreci bu sistemler üzerinden gerçekleştirilmektedir. Ticari yaşamın şeklini değiştiren yenilik sürecinin beraberinde pek çok değişikliği getirmiştir. Elektronik ticaret, ticaretin küresel boyut kazanması, ülkelerin rekabet güçlerinin ve ticaret içerisindeki paylarının artması, maliyetlerin düşmesi, tüketicilerin daha ucuz ve kolay tüketim imkanlarına kavuşması gibi birçok yarar sağlarken, vergilendirme sorununu da beraberinde getirmektedir. Giderek artmakta olan potansiyeli paralelinde elektronik ticaretin doğru şekilde gerçekleştirilmesi ve doğru vergilendirilmesi gerekmektedir. Türkiye’de elektronik ticaretten elde edilecek yararların en üst seviyede gerçekleşmesi için vergi kayıp ve kaçakların tespiti ve önlenmesi, denetimlerin gerçekleştirilmesi, ihtiyaç duyulan altyapı yatırımlarının ve gerekli mevzuat değişikliklerinin yapılması gerekmektedir.
Developments in information and communication technologies significantly affect economic and social life and as a result of this observable innovation process in economic life, it is given new names, such as internet economy, new economy, web-based economy, knowledge economy or information economy. In this new environment where the process from ordering products to their physical delivery is carried out on communication networks and the whole trading process is realized through these systems. The process of innovation that changes the shape of commercial life has brought many changes. While electronic commerce many benefits such as the globalization of trade, increased competitiveness and trade share of countries, falling costs, cheaper and easier consumption opportunities for consumers, but brings the problem of taxation also with it. In parallel with its increasing potential, electronic commerce and its taxation should be carried out correctly. For the realization of the highest benefits to be obtained from electronic commerce in Turkey, it is necessary to determine and prevent tax losses and evasions, realize the necessary legislative changes, establish control mechanisms and make necessary investments in infrastructure.
Diğer ID | JA57PV83RJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |