Araştırma kapsamında öncelikle kültür kavramı incelenecek, sonrasında tüketici ve tüketim kültürü üzerinde durularak karşılaştırmalı kültür analizlerinden bahsedilecektir. Son kısımda da uluslararası bir firmaya ait olan “Snickers” marka çikolata reklamının orijinalinden farklı bir kültüre (makale kapsamında Türk kültürüne) uyarlanırken (adapte edilirken, yerelleştirilirken) hangi faktörler üzerinde durulduğu reklamların “göstergebilimsel analizleri” ile tespit edilmeye çalışılacaktır.
Within the scope of the research, firstly the concept of culture will be examined, then the consumer and consumption culture will be emphasized and comparative cultural analyzes will be mentioned. In the last part, while adapting (localizing) the "Snickers" brand chocolate advertisement, which belongs to an international company, to a different culture (to Turkish culture within the scope of the article) than the original, it will be tried to determine which factors are emphasized with "semiotic analysis".
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Makalenizi sisteme yüklemeden önce mutlaka şablon'lardan ve yazım kurallarından faydalanınız. Yazım kurallarına uygun olmayan çalışmaların hakem süreci başlatılmayacaktır.