Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hukuk Öğretiminde Üç Önemli Kilometre Taşı; Mukayeseli Hukuk Eğitimi, Hukuk Öğrenimi Esnasında Staj ve Hukukçu Yetiştirmede Sınav

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 8, 01.01.2014

Öz

Hukuk eğitimi konusunda söz alan akademisyenlerin çoğu, sistemin değişmesi gerektiğini ve yeni bir sistem ile hukuk eğitimi verilmesi gerektiğini beyan etmektedir. Mevcut eğitim sisteminin “toptancı bir mantık ile değiştirilmesi”nin mümkün olmadığı ortadadır. Bunun yerine, sistemin sıkıntılı noktalarına katkı yapacak önerilerde bulunmak gerekir. Bize göre bunlar; mukayeseli hukuk eğitimi, hukuk öğrenimi esnasında zorunlu staj ve Hukuk Fakültesi’nde mezun olunduğunda ve avukatlık stajının bitiminde yapılacak “asgari bilgi ölçme ve değerlendirme merkezi sınavı” dır.

Kaynakça

  • ÇİÇEK, Cemil, Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi, TBB Yayınları, S. 59, Ankara, 2004.
  • ESENER, Turhan, Hukuk Başlangıcı, Genel Hukuk Bilgisi, 7. Baskı, İstanbul, 2006.
  • ESER, Albin, The Importance Of Comparative Legal Research For The Development Of Criminal Sciences, Sonderdrucke aus der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg.
  • GÜRİZ, Adnan, Hukuk Eğitimine Genel Bakış, TBB Yayınları, S. 59, Ankara, 2004.
  • ÖZSUNAY, Ergun, Karşılaştırmalı Hukukun Görevleri, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 1975.

Three Milestones in Law Education; Comparative Law Education Internship During Law Education and Exam in The Completion Of Law Education

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 8, 01.01.2014

Öz

Most of the academics in the area state that the system has to be amended and the education of law should be contacted with a new system. It is obvious that it is not possible to change the present law education system massively. Instead of this ıt is necessary purport suggestions that will support the problematic parts of the system. To our point of view comparative law education, compulsory internship during law education and “central examination for the assessment of general legal information”, which would be conducted following the graduation from law faculty and completion of law internship can be named as our suggestions.

Kaynakça

  • ÇİÇEK, Cemil, Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi, TBB Yayınları, S. 59, Ankara, 2004.
  • ESENER, Turhan, Hukuk Başlangıcı, Genel Hukuk Bilgisi, 7. Baskı, İstanbul, 2006.
  • ESER, Albin, The Importance Of Comparative Legal Research For The Development Of Criminal Sciences, Sonderdrucke aus der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg.
  • GÜRİZ, Adnan, Hukuk Eğitimine Genel Bakış, TBB Yayınları, S. 59, Ankara, 2004.
  • ÖZSUNAY, Ergun, Karşılaştırmalı Hukukun Görevleri, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 1975.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Refik Korkusuz 0000-0002-6105-1229

Mustafa Halit Korkusuz 0000-0003-0744-9639

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

Chicago Korkusuz, Mehmet Refik, ve Mustafa Halit Korkusuz. “Hukuk Öğretiminde Üç Önemli Kilometre Taşı; Mukayeseli Hukuk Eğitimi, Hukuk Öğrenimi Esnasında Staj Ve Hukukçu Yetiştirmede Sınav”. İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 2, sy. 3 (Ocak 2014): 1-8.