Destinasyonların markalaşması için bölgenin somut değerleri ile somut olmayan ve destinasyonla
duygusal bağ kurulması konusunda etkili olabilecek değerlerinin birlikte kullanılması önemlidir.
Destinasyonu tekrar tekrar keşfetmeye istek uyandıracak bütün bu değerlerin doğru tanıtım
araçlarıyla sunulması ise bir diğer önemli konudur. Beykoz ilçesi bilinirliği ve değerlerinin
tespiti üzerine yapılan bu çalışmada, destinasyon tanıtımı için hangi medya araçlarının tercih
edileceği konusunun da araştırılması amaçlanmaktadır.
Araştırmanın ilk adımında Beykoz Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi, Halkla İlişkiler ve
Reklamcılık Bölümü, 4. sınıf öğrencilerinin katkılarıyla, olgu bilim grup çalışmaları yapılmış ve
çalışmalar sonunda 32 maddelik bir anket formu oluşturulmuştur. Google forms aracılığı ile
online yapılan anket, basit rastgele örnekleme ile 502 kişi tarafından yanıtlamıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcıların %72,3’ü Beykoz’a dair haber ve bilgi
almak amacıyla, en çok sosyal medyayı kullanmaktadır. Katılımcıların %78,3’ü Beykoz’u
tanıtan ve Beykoz hakkında bilgi veren ücretsiz bir web sayfasını kullanmayı tercih etmeyeceğini
belirtirken, %91,4’ü Beykoz’u tanıtan ve bilgi veren bir uygulamayı kullanmayı tercih edeceğini
beyan etmiştir.
Sonuç olarak, özellikle olumlu ve farklı bir imaj yaratacak destinasyon pazarlama
organizasyonlarıyla Beykoz’un sürdürülebilir marka olma yolunda gelişimi sağlanmalıdır.
Bölgenin tanıtımı için yapılacak organizasyonların duyurularında, sosyal medyanın etkin bir
biçimde kullanılması ve tanıtım amaçlı mobil bir uygulama geliştirilmesi de önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 6 |