Özellikle 2000’li yıllardan sonra yaygınlaşmaya başlayan internet, insan hayatını büyük ölçüde etkileyen bir kavram olmuştur. İlk başlarda kullanıcıların sadece izleyici ve pasif olduğu internet son yıllarda kullanıcıların içerik üreticisi olduğu ve istediği her içeriği, paylaşımı ve yorumu yapabildiği bir ortama dönüşmüştür. İnternetin uzantılarından birisi olan sosyal medyayla birlikte kullanıcıların iletişimi, etkileşimi ve örgütlenmesi de hızlanmış oldu. Sosyal medya; kullanıcıların diğer kullanıcılarla mesajlaşabildiği, fotoğraf, video paylaşabildiği, paylaşımlar hakkında düşünce ve tutumlarını paylaştığı ve diğer kullanıcılarla ortak gruplar içinde olabildiği internet araçlarından oluşur. Son 10 yılda internet kullanıcıların sayısının artmasıyla doğru orantılı olarak sosyal medya da gelişmiş oldu ve kullanıcı sayısı da gün geçtikçe artmaya devam etmektedir. Sosyal medya platformlarında kullanıcılar istedikleri her şeyi paylaşma özgürlüğünde oldukları için nefret ve aşağılama söylemleri de sıkça karşımıza çıkmaktadır. Nefret, bir kişinin başka bir kişi veya gruba karşı öfke duygusuyla söylemiş olduğu söylemler veya yapmış olduğu davranışlardır. Sosyal medya platformlarından olan X, eski adıyla Twitter, 2011 yılından beri Türkçe olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmada X platformundaki nefret söylemleri içerik analizi yöntemi ile irdelenerek örnek paylaşımlar incelenecek olup elde edilen sonuçlara yer verilecektedir. Bu çalışmanın sonucunda kullanıcıların gerçek hayatta rahat bir şekilde gerçekleştiremediği kin ve nefret söylemini sosyal medyanın olanaklarını kullanarak daha rahat ve hızlı bir şekilde gerçekleştirdiği ve çok fazla kişiye ulaşabildiği görülmüştür.
The internet, which started to become widespread especially after 2000’ years, has been a concept that greatly affects human life. At first, the internet, where users are only viewers and passive, has become a medium in recent years where users are content producers and can make any content, sharing and comment they want. With social media, one of the extensions of the Internet, the communication, interaction and organization of users has accelerated. Social media; it consists of internet tools that users can message with other users, share photos, videos, share their thoughts and attitudes about shares and be in common groups with other users. In the last 10 years, the internet has developed in social media in direct proportion to the increase in the number of users, and the number of users continues to increase day by day. On social media platforms, hate and humiliation discourses are frequently encountered as users are free to share anything they want. Hate is the rhetoric or behavior that a person has said with anger toward another person or group. Twitter, formerly known as X is one of the social media platforms, has been available in Turkish since 2011. In this study, hate speech on Platform X will be examined by content analysis method and sample shares will be examined and the results obtained will be included.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 11 |