BibTex RIS Kaynak Göster

TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ

Yıl 2004, Cilt: 10 Sayı: 2, 51 - 57, 01.06.2004

Öz

Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, İngiltere, Avustralya gibi ülkelerde uzmanlık eğitiminin standartlarını yükselt- mek için uzmanlık eğitimi sonrasında ülke düzeyinde uzmanlık dernekleri tarafından standart sınavlar yeterli- lik sınavları yapılmaktadır. Gönüllülük ilkesi ile başlayan bu çalışmalar zamanla zorunlu hale gelmiştir. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri’nde yeterlilik belgesi olmadan hekimlik yapılmasına olanaklı değildir. Ülkemizde son yıllarda, gönüllülük temelinde böyle bir eğilim ortaya çıkmıştır. Uzmanlık dernekleri, kendi alanlarında sınavla yeterlilik belgesi vermeye sertifikasyon başlamıştır. Belgelendirme sınavlarına yöneltilen eleştirilerden biri

Kaynakça

  • Graduate Medical Education Directory 1999-2000. (1999). Washington, DC: American Medical Association.
  • Borman E. and O’Grady P. (1997). Postgraduate training. Policy paper prepared by the Subcommittee on Postgraduate training: Permanent Working Group of European Junior Hospital Doctors. Medical Education, 31:3-8.
  • Wartman S., O’Sullivan P. S., and Cyr M.G. (1990). The service/education conflict in resident programs: A model for resolution. Journal of General Internal Medicine, 5:59-69.
  • Buckley E. G. (1995). The European union and postgraduate medical education in Scotland. Health Bulletin (Edinburgh), 53:189-191.
  • Mueller CB. (1984.) Implication for licensure and certification. In VR Neufeld and GR Norman (Eds). Assessing clinical competence. New York, Springer, p.311-339
  • Sağlık politikalarını belirleyenler Sağlık alanındaki yöneticiler Sağlık çalışanları Toplum Eğitim kurumları

MEDICAL SPECIALIST TRAINING

Yıl 2004, Cilt: 10 Sayı: 2, 51 - 57, 01.06.2004

Öz

Kaynakça

  • Graduate Medical Education Directory 1999-2000. (1999). Washington, DC: American Medical Association.
  • Borman E. and O’Grady P. (1997). Postgraduate training. Policy paper prepared by the Subcommittee on Postgraduate training: Permanent Working Group of European Junior Hospital Doctors. Medical Education, 31:3-8.
  • Wartman S., O’Sullivan P. S., and Cyr M.G. (1990). The service/education conflict in resident programs: A model for resolution. Journal of General Internal Medicine, 5:59-69.
  • Buckley E. G. (1995). The European union and postgraduate medical education in Scotland. Health Bulletin (Edinburgh), 53:189-191.
  • Mueller CB. (1984.) Implication for licensure and certification. In VR Neufeld and GR Norman (Eds). Assessing clinical competence. New York, Springer, p.311-339
  • Sağlık politikalarını belirleyenler Sağlık alanındaki yöneticiler Sağlık çalışanları Toplum Eğitim kurumları
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cem Terzi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Terzi, C. (2004). TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ. İzmir Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 10(2), 51-57.
AMA Terzi C. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ. İzmir EAH Tıp Der. Haziran 2004;10(2):51-57.
Chicago Terzi, Cem. “TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ”. İzmir Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 10, sy. 2 (Haziran 2004): 51-57.
EndNote Terzi C (01 Haziran 2004) TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ. İzmir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 10 2 51–57.
IEEE C. Terzi, “TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ”, İzmir EAH Tıp Der, c. 10, sy. 2, ss. 51–57, 2004.
ISNAD Terzi, Cem. “TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ”. İzmir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 10/2 (Haziran 2004), 51-57.
JAMA Terzi C. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ. İzmir EAH Tıp Der. 2004;10:51–57.
MLA Terzi, Cem. “TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ”. İzmir Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, c. 10, sy. 2, 2004, ss. 51-57.
Vancouver Terzi C. TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ. İzmir EAH Tıp Der. 2004;10(2):51-7.