THE SOCIOPOLITICAL ANALYSIS OF CHRISTIANITY AND FEODALITY WITHIN THE CONTEXT OF PATRISTIC PHILISOPHY
Yıl 2018,
Cilt: 1 Sayı: 1, 36 - 49, 30.12.2018
Hüsamettin İnaç
,
Hakkı Evcim
Öz
The philosophy of the Middle Ages includes the
transitory period between the Antiquity and the modern times. As a matter of
fact, it is not possible to demarcate the period with strong lines. In spite of
this demarcation, it is prudential to define the turning points as the new
philosophical investigations arisen from the previous thinking and paradigm
shifting amidst the scientific comprehensions and approaches. The actual development
of the Middle Ages philosophy dates from the 11th century and it evolves in
15th century by flourishing with the influence of both Christian and Islamic
thinking. In this article, we will focus
on the existing influence of the Middle Ages philosophy over the Christian
world by combining it with the patristic philosophy and scholastic thinking.
Kaynakça
- 1- ARNHART, Larry (2004), Siyasi Düşünce Tarihi. Plato’dan Ravls’a, (Çev: Ahmet Kemal BAYRAM), Ankara: Adres Yayınları.
- 2- AYDIN, Mustafa (1995), Siyaset Sosyolojisi (Teorik Kurumsal Bir Araştırma), Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
- 3- BOTTOMORE, Tom (1987), Siyaset Sosyolojisi,( Çev: Erol Mutlu), Ankara: Teori Yayınları.
- 4- ÇOTUKÖKEN, Betül ve BABÜR Saffet (1993), Ortaçağda Felsefe, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
- 5- ÇÜÇEN, Kadir (2000), Ortaçağ Felsefesi Tarihi, Ankara: İnkılap Kitapevi.
- 6- Duby, Georges (1990), Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, (Çev: Mehmet Ali Kılıçbay), Ankara: İmge Kitapevi.
- 7- GÖKBERK, Macit (1998), Felsefe Tarihi, 9.b., İstanbul: Remzi Kitapevi.
- 8- İNAÇ, Hüsamettin (2017) AB Entegrasyonu Sürecinde Türkiye’nin Kimlik Problemleri, Ankara: Liberte
- 9- KAÇAR, Turhan (2007), Pax Romanana’nın Gölgesinde İkinci Safistler Dönemi ve Bir Safistin Kaleminden Roma İmparatorluğu, Doğu Batı Düşünce Dergisi, sayı:40.
- 10- ÖNAL, Mehmet (2006), Yahudilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlıkta Laikliğin Kökleri ve Türkiye’de Laiklik, Türkiye Günlüğü Üç Aylık Fikir ve Kültür Dergisi, Sayı: 85.
- 11- RUSSEL, Bertrand (2004), Batı Felsefesi Tarihi 2, (Çev: Muammer Sencer), İstanbul: Say yayınları.
- 12- RUSSEL, Bertrand (2004), Batı Felsefesi Tarihi 1, (Çev: Muammer Sencer), İstanbul: Say yayınları.
- 13- ŞENEL, Alaeddin (2004), Siyasal Düşünceler Tarihi, II. Kısaltılmış Basım, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- 14- TANNENBAUM, Donald- SCHULTZ, David (2006), Siyasi Düşünce Tarihi, (Çev: Fatih DEMİRCİ), Ankara: Adres Yayınları.
- 15- TİMUÇİN, Afşar (2002), Düşünce Tarihi 1. İstanbul: Bulut Yayınları.
- 16- TUNÇAY, Mete (2006), (Derleyen) Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi Eski ve Orta Çağlar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
- 17- WEBER, Alfred (1998), Felsefe Tarihi, (çev: H.Vehbi ERALP), 5b., İstanbul: Sosyal Yayınları.
Patristik Felsefe Bağlamında Hıristiyanlığın ve Feodalitenin Sosyopolitik Analizi
Yıl 2018,
Cilt: 1 Sayı: 1, 36 - 49, 30.12.2018
Hüsamettin İnaç
,
Hakkı Evcim
Öz
Ortaçağ felsefesi Antik Çağ ile
modern çağ arasında kalan dönemi ihtiva eder. Aslında bu dönemselleştirmeleri
belli bir sınırla ayırmak mümkün değildir. Farklı zamanlarda gelişen felsefi
sorgulamaların bir sonraki gelişen düşüncelerle yeniden işlenmesi ve yeni bir
sorgulamanın oluşturulması olarak tanımlamak dönem olarak tabir edilen
zamanları açıklama açısından daha yerinde olur. Ortaçağ felsefelerinin ilk
gelişmeye başladığı zamanlar M.S. 11. yüzyıla denk gelir. XV yüzyıla kadar
etkisi devam eden ortaçağ felsefesi Hıristiyan coğrafyasında ve İslam
coğrafyasında gelişim imkânı bulmuştur. Bu makalede Ortaçağ felsefesinin Hıristiyan
coğrafyasındaki tesirlerini patristik felsefe ve skolâstik felsefen
katkılarıyla birlikte analiz etmeyi amaçlamaktayız.
Kaynakça
- 1- ARNHART, Larry (2004), Siyasi Düşünce Tarihi. Plato’dan Ravls’a, (Çev: Ahmet Kemal BAYRAM), Ankara: Adres Yayınları.
- 2- AYDIN, Mustafa (1995), Siyaset Sosyolojisi (Teorik Kurumsal Bir Araştırma), Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
- 3- BOTTOMORE, Tom (1987), Siyaset Sosyolojisi,( Çev: Erol Mutlu), Ankara: Teori Yayınları.
- 4- ÇOTUKÖKEN, Betül ve BABÜR Saffet (1993), Ortaçağda Felsefe, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
- 5- ÇÜÇEN, Kadir (2000), Ortaçağ Felsefesi Tarihi, Ankara: İnkılap Kitapevi.
- 6- Duby, Georges (1990), Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, (Çev: Mehmet Ali Kılıçbay), Ankara: İmge Kitapevi.
- 7- GÖKBERK, Macit (1998), Felsefe Tarihi, 9.b., İstanbul: Remzi Kitapevi.
- 8- İNAÇ, Hüsamettin (2017) AB Entegrasyonu Sürecinde Türkiye’nin Kimlik Problemleri, Ankara: Liberte
- 9- KAÇAR, Turhan (2007), Pax Romanana’nın Gölgesinde İkinci Safistler Dönemi ve Bir Safistin Kaleminden Roma İmparatorluğu, Doğu Batı Düşünce Dergisi, sayı:40.
- 10- ÖNAL, Mehmet (2006), Yahudilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlıkta Laikliğin Kökleri ve Türkiye’de Laiklik, Türkiye Günlüğü Üç Aylık Fikir ve Kültür Dergisi, Sayı: 85.
- 11- RUSSEL, Bertrand (2004), Batı Felsefesi Tarihi 2, (Çev: Muammer Sencer), İstanbul: Say yayınları.
- 12- RUSSEL, Bertrand (2004), Batı Felsefesi Tarihi 1, (Çev: Muammer Sencer), İstanbul: Say yayınları.
- 13- ŞENEL, Alaeddin (2004), Siyasal Düşünceler Tarihi, II. Kısaltılmış Basım, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- 14- TANNENBAUM, Donald- SCHULTZ, David (2006), Siyasi Düşünce Tarihi, (Çev: Fatih DEMİRCİ), Ankara: Adres Yayınları.
- 15- TİMUÇİN, Afşar (2002), Düşünce Tarihi 1. İstanbul: Bulut Yayınları.
- 16- TUNÇAY, Mete (2006), (Derleyen) Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi Eski ve Orta Çağlar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
- 17- WEBER, Alfred (1998), Felsefe Tarihi, (çev: H.Vehbi ERALP), 5b., İstanbul: Sosyal Yayınları.