Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Simulation-Based Online Education for Medical Students in the Period of Pandemic: An Ex-ample of Biophysics

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 15.04.2021

Öz

Basic medical education constitutes the first and most basic step of medical education.
Some courses such as anatomy, biophysics, pharmacology, physiology, histology pro
vide the basis for internal and surgical sciences. Due to both the intensity and the dif
f
iculty of these lessons, the topics are sometimes difficult to understand and are not
reinforced. Especially during the pandemic period, it becomes even more difficult to
understand the issues due to the fact that online education and application/practical les
sons cannot be carried out. It is known that the lessons conducted with simulation help to
comprehend the subject. Therefore, the use of simulation applications in online trainings
during the pandemic process can help to understand the subject. In the pandemic period,
it was aimed to evaluate the general satisfaction of the first year students of the Faculty
of Medicine in the biophysics course of the simulation-based education in online edu
cation. 102 students studying in the first year of Hitit University Faculty of Medicine
participated in the research. Data were collected using the Google Survey Form. There
were 13 items in the satisfaction questionnaire in this study and the internal consistency
coefficient was calculated as 0.86. Accordingly, it is thought that the questionnaire can
be used to determine the satisfaction levels of students in institutions providing medical
education. In this study, it was investigated to describe the level of satisfaction and ex
pectation of the students in the biophysics course of the medical faculty students during
the pandemic period.

Kaynakça

  • 1. Neuron PhET Simulation. Available from: https://phet.colora-do.edu/sims/html/neuron/latest/neuron_en.html.
  • 2. Pehlivan F. Biyofizik. 8.baskı ed. 2015, Pelikan Yayıncılık.
  • 3. Midik Ö, Kartal M. Simülasyone dayalı tıp eğitimi. Marmara Medical Journal, 2010. 23(3);389-399.
  • 4. Karabilgin Ö, Şahin H. Tıp eğitimini değerlendirmede öğren-ci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Egitimi Dünyası, 2006(21): p. 27-33.
  • 5. Fresko B, Nasser F. Interpreting Student Ratings: Consultation, Instructional Modification, and Attitudes Towards Course Evalu-ation. Studies in Educational Evaluation, 2001(27): p. 291-305.
  • 6. El-Hassan K. Students’ Ratings of Instruction: Generalizabi-lity of Findings. Studies in Educational Evaluation, 1995(21): p. 411-429.
  • 7. Touretzky DS, Albert MV, Daw ND, Ladsariya A, Bonak-darpour M. HHsim: Graphical Hodgkin-Huxley Simulator 2017; Available from: http://www.cs.cmu.edu/~dst/HHsim.
  • 8. Alpar R. Uygulamalı Çok Değişkenli İstatiksel Yöntemler. 2013, Detay Yayıncılık.
  • 9. Yeşildal Çelebiler N, Süzen B, Sendağ R, Sipal A, Tamses ES Tatoğlı Y, Temir AN, Tezcan G. Düzce Üniversitesi Tıp Fakülte-si 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2013. 1(3): p. 1-9.

Pandemi Döneminde Tıp Fakültesi Öğrencilerine Simülasyon Tabanlı Online Eğitim: Biyofizik Örneği

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 15.04.2021

Öz

Temel tıp eğitimi, hekimlik eğitiminin birinci ve en temel basamağını oluşturmaktadır. Anatomi, biyofizik, farmakoloji, fizyoloji, histoloji gibi bazı dersler dahili ve cerrahi bi-limlere zemin oluşturmaktadır. Bu derslerin hem yoğunluğu hem de zorluğundan dolayı konuların bazen anlaşılması güçleşmekte ve pekiştirilmemektedir. Özellikle pandemi döneminde online eğitim ile uygulama/pratik derslerin yürütülememesi nedeniyle konu-ların anlaşılması daha da güçleşmektedir. Simülasyon ile gerçekleştirilen derslerin ko-nunun kavranmasına yardımcı olduğu bilinmektedir. Bundan dolayı pandemi sürecinde verilen online eğitimlerde simülasyon uygulamalarının kullanımı konunun anlaşılması-na yardımcı olabilmektedir. Pandemi döneminde tıp fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin on-line eğitimde simülasyon tabanlı öğretimin biyofizik dersindeki genel memnuniyetinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma Hitit Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde birinci sınıfta öğrenim gören 102 öğrenci katılmıştır. Veriler Google Anket Formu kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmada yer alan memnuniyet anketinde 13 madde yer almaktadır ve iç tutarlılık kat sayısı 0,86 olarak hesaplanmıştır. Buna göre anketin tıp eğitimi veren ku-rumlarda öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemede kullanılabileceği düşünül-müştür. Bu çalışmada pandemi döneminde tıp fakültesi öğrencilerine biyofizik dersinde simülasyon ağırlıklı online eğitiminin öğrencilerin dersten memnuniyet ve beklenti dü-zeylerinin betimlenmesi araştırılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Neuron PhET Simulation. Available from: https://phet.colora-do.edu/sims/html/neuron/latest/neuron_en.html.
  • 2. Pehlivan F. Biyofizik. 8.baskı ed. 2015, Pelikan Yayıncılık.
  • 3. Midik Ö, Kartal M. Simülasyone dayalı tıp eğitimi. Marmara Medical Journal, 2010. 23(3);389-399.
  • 4. Karabilgin Ö, Şahin H. Tıp eğitimini değerlendirmede öğren-ci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Egitimi Dünyası, 2006(21): p. 27-33.
  • 5. Fresko B, Nasser F. Interpreting Student Ratings: Consultation, Instructional Modification, and Attitudes Towards Course Evalu-ation. Studies in Educational Evaluation, 2001(27): p. 291-305.
  • 6. El-Hassan K. Students’ Ratings of Instruction: Generalizabi-lity of Findings. Studies in Educational Evaluation, 1995(21): p. 411-429.
  • 7. Touretzky DS, Albert MV, Daw ND, Ladsariya A, Bonak-darpour M. HHsim: Graphical Hodgkin-Huxley Simulator 2017; Available from: http://www.cs.cmu.edu/~dst/HHsim.
  • 8. Alpar R. Uygulamalı Çok Değişkenli İstatiksel Yöntemler. 2013, Detay Yayıncılık.
  • 9. Yeşildal Çelebiler N, Süzen B, Sendağ R, Sipal A, Tamses ES Tatoğlı Y, Temir AN, Tezcan G. Düzce Üniversitesi Tıp Fakülte-si 4-5-6. Sınıf Öğrenci Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2013. 1(3): p. 1-9.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yapay Zeka (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güven Akçay 0000-0003-3418-8825

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Akçay G. Pandemi Döneminde Tıp Fakültesi Öğrencilerine Simülasyon Tabanlı Online Eğitim: Biyofizik Örneği. JAIHS. 2021;1(1):1-5.