Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CRISIS OF REPRESENTATION IN MODERN ART

Yıl 2019, , 63 - 76, 15.02.2019
https://doi.org/10.31566/arts.2.005

Öz

As it is known, a series of changes in the 20th century have changed our perception of reality and deeply influenced our judgments and patterns related to art. This process, dating back to the early 1960s, gained momentum from the 1950s, and dominated the artistic panorama bya heterogeneous and increasingly chaotic structure.

As part of the modern world, with the claim that it could grasp the reality, modern art, shortly after its the emergence, realized that this assertion was not easy and attempted endless experimental efforts in an attempt to capture reality. The result of these efforts has experienced the fact that it is almost impossible to represent reality on an artistic surface, and then it has entered into a crisis within an abundance of styles and methods. Although this crisis has different aspects, this crisis is generally called the crisis of representation.

Kaynakça

  • APPİGNANESİ RİCHARD, GARRATT CHRİS., “Herkes İçin Postmodernizm
  • BERGER,JOHN.,(1999), Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı, Metis Yayınları, İstanbul
  • ERGÜVEN, MEHMET., “Biçim ve Oluş”, Sanat Dünyamız Yapı Kredi Yay, Sayı:67
  • GENÇ, ADEM., ( 1983), Dada Antropi ve Nedensellik Açısından Dadacı Sanat Hareketlerinin Çözümlenmesine İlişkin Bir Yöntem Araştırması, Dokuz Eylül Üniv. G.S.F. yay., Doktora tezi, İzmir
  • HARVEY, DAVİD., (2006). Postmodernliğin Durumu: Kültürel Kökenlerin Değişimi, (Çev. Sungur Savran), Metis Yayınları, İstanbul
  • HAUSE, ARNOLD. R., (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi yay., İst. 1984, s.405
  • JAMESON, LYOTARD,HABERMAS., (1994), Postmodernizm,Haz: Necmi Zeka, Kıyı Yayınları, İstanbul
  • KAHRAMAN, HASAN BÜLENT., (1991), “Sanatta Konvansiyonel-Tradisyonel İlişkisine Bakışlar”, Hürriyet Gösteri, S: 124
  • KAVRAKOĞLU, FÜSUN., (2014) , Modern Sanat Akımları, https://fusunkavrakoglu.com/tag/modern-sanat-akimlari/
  • LYNTON, NORBERT.,(2004), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi,Çin, ISBN 975-14- 0977-2
  • RİCHARD, LİONEL.,(1999), Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi,İstanbul
  • SAN, İNCİ., (1979), Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • TUNALI, İSMAİL., (1983), Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, İstanbul
  • Resim 1: https://historia-arte.com/obras/la-fuente-de-duchamp
  • Resim 2: https://www.ibio.org/wm/paint/auth/monet/first/impression/bli Resim 3: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-b/braque-georges/georgesbraque- keman-ve-samdan-1444/
  • Resim 4: https://www.tarihnotlari.com/emil-nolde/emil-nolde-maske/
  • Resim 5: https://www.guggenheim.org/artwork/3853

MODERN SANATTA TEMSİL KRİZİ

Yıl 2019, , 63 - 76, 15.02.2019
https://doi.org/10.31566/arts.2.005

Öz

Bilindiği üzere 20. yüzyılda yaşanan bir dizi değişim gerçeklik algımızı değiştirdiği gibi sanata ilişkin yargılarımızı, kalıplarımızı derinden etkilemiştir.1900’lerin başlarına dayanan bu süreç, 1950’lerden itibaren hız kazanmış, sanatsal panoramaya heterojen ve gittikçe artan kaotik bir yapı egemen olmuştur.
Modern dünyanın bir parçası olarak, gerçekliği kavrayabileceği iddiası ile modern sanat ortaya çıkmasından kısa bir süre sonra bu iddiasının kolay olmadığı anlamış ve gerçekliği ele geçirme çabası içinde sonu gelmez deneysel çabalara girişmiştir. Bu çabaların sonucu gerçekliğin sanatsal bir yüzeyde temsil edilmesinin neredeyse imkânsız olduğu tecrübe etmiş ve ardından üsluplar ve yöntemler bolluğu içinde krize girmiştir. Bu krizin farklı yanları olmakla beraber genel olarak bu krize temsil krizi denmektedir.

Kaynakça

  • APPİGNANESİ RİCHARD, GARRATT CHRİS., “Herkes İçin Postmodernizm
  • BERGER,JOHN.,(1999), Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı, Metis Yayınları, İstanbul
  • ERGÜVEN, MEHMET., “Biçim ve Oluş”, Sanat Dünyamız Yapı Kredi Yay, Sayı:67
  • GENÇ, ADEM., ( 1983), Dada Antropi ve Nedensellik Açısından Dadacı Sanat Hareketlerinin Çözümlenmesine İlişkin Bir Yöntem Araştırması, Dokuz Eylül Üniv. G.S.F. yay., Doktora tezi, İzmir
  • HARVEY, DAVİD., (2006). Postmodernliğin Durumu: Kültürel Kökenlerin Değişimi, (Çev. Sungur Savran), Metis Yayınları, İstanbul
  • HAUSE, ARNOLD. R., (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev. Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi yay., İst. 1984, s.405
  • JAMESON, LYOTARD,HABERMAS., (1994), Postmodernizm,Haz: Necmi Zeka, Kıyı Yayınları, İstanbul
  • KAHRAMAN, HASAN BÜLENT., (1991), “Sanatta Konvansiyonel-Tradisyonel İlişkisine Bakışlar”, Hürriyet Gösteri, S: 124
  • KAVRAKOĞLU, FÜSUN., (2014) , Modern Sanat Akımları, https://fusunkavrakoglu.com/tag/modern-sanat-akimlari/
  • LYNTON, NORBERT.,(2004), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi,Çin, ISBN 975-14- 0977-2
  • RİCHARD, LİONEL.,(1999), Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi,İstanbul
  • SAN, İNCİ., (1979), Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • TUNALI, İSMAİL., (1983), Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, İstanbul
  • Resim 1: https://historia-arte.com/obras/la-fuente-de-duchamp
  • Resim 2: https://www.ibio.org/wm/paint/auth/monet/first/impression/bli Resim 3: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-b/braque-georges/georgesbraque- keman-ve-samdan-1444/
  • Resim 4: https://www.tarihnotlari.com/emil-nolde/emil-nolde-maske/
  • Resim 5: https://www.guggenheim.org/artwork/3853
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Balcı Bu kişi benim 0000-0002-4025-6647

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Balcı, F. (2019). MODERN SANATTA TEMSİL KRİZİ. Journal of Arts, 2(1), 63-76. https://doi.org/10.31566/arts.2.005