Seramik kendi içinde sınırları olan bir malzemedir. Hem tekniğe hem de
malzemenin geçmişte zanaatla kurmuş olduğu güçlü bağlara ait bu sınırlar,
seramik eğitiminde öğrencilerin önüne birer engel olarak çıkmaktadır. Seramik
eğitiminde öğrencinin karşılaştığı sınırlar ve eğitimcilerin bu sınırlarla kurulan
ilişkinin nasıl olması gerektiği konusundaki yaklaşımları, yalnızca bu alana ait
değil, tüm sanat alanları içinde geçerli olan pratikleri ortaya koyar.
Seramiğin zanaatla olan ilişkisi ve malzemenin kendine has anlam-teknik
ilişkileri, verilen eğitimde birbirinden farklı ve yok sayılamayacak sabit noktalar
oluşturmaktadır. Bu noktalara çağdaş sanat ve kavramsal çalışmalar da
eklendiği zaman göz önünde bulundurulması gereken kriterler artmakta ve sınıryaratıcılık
ilişkileri daha da karmaşıklaşmaktadır. Eğitimciler hem zanaat, hem
çağdaş sanatın kavramsal çerçeveleri, hem de tekniğin sınırlarıyla beraber
düşünmeli ve öğrencilerin kendilerine ait seslerini, özgünlüklerini oluşturmaları
için yönlendirmelidir. Aynı zamanda öğrencilerin alanlarıyla ilgili sınırlar ya da
engellerle karşılaştıklarında yapabilecekleri seçimleri keşfetmek için
başvuracakları deneysel çalışmalarla kendilerine ait çözümleri bulmaları, kendi
yollarını çizmeleri konusunda destekleyici olmaları önemlidir. Bu çalışmada
sanat eğitiminde karşılaşılan sınırlar ve bu sınırların yaratıcılıkla ilişkisi,
seramik eğitimi disiplini üzerinden örneklenerek düşünülecektir.
Ceramic has limitation unique to its self. These limits are obstical for the ceramic students, both related to technic and its bounds to craft. Approaches of the educators about what the limits are and how students can relate to the limits, presents the practice of -not only ceramics but many art forms. Ceramics relation to crafts and the material’s unique technical-content connections creates important and different points that can not be ignored in education. Criterias to concider increases when new point are added to the list such as contemporary art and conceptual art. Limits and creativity relations get more complicated accordingly. Educators has to think with the limits of both crafts, concepts of contemporary art and technics and lead the students to find their own voices and uniqueness. At the same time educators has to be supportive about the student’s pursuit of their own ways when they are trying to find their own solutions about the contradictive choices when they encounter a limit or an obsticle. This study thinks about the limits of art education and their relations with creativity through the examples of student works.
Diğer ID | JA92PC85RM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |