Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WALKING AS THE ARTIST’S MATERIAL

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 205 - 218, 16.08.2020
https://doi.org/10.31566/arts.3.015

Öz

While the track of everyday life is being traced, walking as an ordinary action attracts philosophers, literati, clergy, politicians, and artists by drawing their attention to the streets of urban or rural areas. The unity of art and walking has been discussed in various ways and different periods, although walking has become an art form that has been actualized by the Dada movement, which directly implements the practices of action. This anti-art form began with Dada's actions has been gradually enriched through the impact of subsequent art movements. In this study, the practices of artists that used the act of walking as a material of art will be examined and the probability of changing the borders in art by the practice of walking without borders will be reviewed.

Kaynakça

  • ARTUN, A. (2013). Sanat Manifestoları,Avangard Sanat ve Direniş,(U. Kılıç. Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BACCA, P. (2008). Bride on Tour. https://www.pippabacca.it/ (Erişim tarihi: 22.05.2020)
  • BAUDELAİRE, C. (2013). Modern Hayatın Ressamı (A. Berktay, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BENJAMİN, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.), İstanbul: YKY.
  • BERGER, J. (2014). Sanatla Direniş, (A. Biçen, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • CANNETTI, E. (2010). Kitle ve İktidar, (G. Aygen. Çev.), İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
  • COVERLEY, M. (2011). Psikocoğrafya Londra Yazıları, (S.Serezli,Çev.),İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • DE CERTEAU, M. (2008). Gündelik Hayatın Keşfi I,(L. A. Özcan,Çev.),Ankara: Dost Kitabevi.
  • DEBORD, G. (2018). Gösteri Toplumu, (A. Emekçi, O. Taşkent, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • DONOVAN, J. (2010). Feminist Teori, (A.Bora,M.A.Gevrek,F.Sayılan,Çev.), İstanbul:İletişim Yayınları.
  • FAUCOULT, M. (2013). Cinselliğin Tarihi, (H.U.Tanrıöver, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • JOYCE, J. (2014). Ulysses. (N. Erkmen. Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • SENNETT, R. (2014). Ten ve Taş, (T.Birkan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • SOLNIT, R. (2016). Yol Aşkı: Yürümenin Tarihi, (E. Kıvılcım.Çev.), İstanbul: Encore Yayınları.

SANATÇININ MALZEMESİ OLARAK YÜRÜMEK

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 205 - 218, 16.08.2020
https://doi.org/10.31566/arts.3.015

Öz

Gündelik hayatın izi sürülürken sıradan bir eylem olan yürümenin filozofları, edebiyatçıları, din adamlarını, politikacıları, sanatçıları kentin sokaklarına ya da kırsal alanlara çekme gücü göze çarpar. Sanat ve yürüme birlikteliği tarihin farklı dönemlerinde çeşitli şekillerde ele alınmıştır; ancak yürümenin bir sanat formu haline gelişi, doğrudan eylem pratiklerini hayata geçiren Dada hareketi ile gerçekleşmiştir. Dada eylemleri ile başlayan bu karşı-sanat formu, diğer sanat hareketlerinin de katkısıyla zenginleşmiştir. Bu çalışmada yürüme eylemini sanatının malzemesi yapan sanatçı pratikleri incelenecek ve sınır tanımayan yürüme eyleminin sanatta hangi sınırları dönüştürebileceği tartışılacaktır.

Kaynakça

  • ARTUN, A. (2013). Sanat Manifestoları,Avangard Sanat ve Direniş,(U. Kılıç. Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BACCA, P. (2008). Bride on Tour. https://www.pippabacca.it/ (Erişim tarihi: 22.05.2020)
  • BAUDELAİRE, C. (2013). Modern Hayatın Ressamı (A. Berktay, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BENJAMİN, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.), İstanbul: YKY.
  • BERGER, J. (2014). Sanatla Direniş, (A. Biçen, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • CANNETTI, E. (2010). Kitle ve İktidar, (G. Aygen. Çev.), İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
  • COVERLEY, M. (2011). Psikocoğrafya Londra Yazıları, (S.Serezli,Çev.),İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • DE CERTEAU, M. (2008). Gündelik Hayatın Keşfi I,(L. A. Özcan,Çev.),Ankara: Dost Kitabevi.
  • DEBORD, G. (2018). Gösteri Toplumu, (A. Emekçi, O. Taşkent, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • DONOVAN, J. (2010). Feminist Teori, (A.Bora,M.A.Gevrek,F.Sayılan,Çev.), İstanbul:İletişim Yayınları.
  • FAUCOULT, M. (2013). Cinselliğin Tarihi, (H.U.Tanrıöver, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • JOYCE, J. (2014). Ulysses. (N. Erkmen. Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • SENNETT, R. (2014). Ten ve Taş, (T.Birkan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • SOLNIT, R. (2016). Yol Aşkı: Yürümenin Tarihi, (E. Kıvılcım.Çev.), İstanbul: Encore Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rezzan Gümgüm 0000-0002-1702-0927

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gümgüm, R. (2020). SANATÇININ MALZEMESİ OLARAK YÜRÜMEK. Journal of Arts, 3(3), 205-218. https://doi.org/10.31566/arts.3.015