Each and every type of art has a significant role in child development. Although puppetry and puppet theatre appeal to both children and adults, it has power to make a deeper impact during early childhood. Beyond being aesthetic and fun theme, puppet is a resultful alternative compared to conventional education and training. Through early childhood periods of young children one of the educational practices that enables positive social development is supplied by the utility of puppets for this purpose. Despite conventional education’s one-way communication, puppets offer learning by sensuous experience. This study aims to remark that puppets can be utilized as a tool to communicate with children as well as to improve children’s communication skills. The symbolic but not verbal language that originated from representation power of puppet enables another type of communication. Nonetheless it is emphasized that puppets’ potential to improve movement, coordination, sensory and social skills besides the language skills. Accordingly, it is aimed narrate the theoretical framework upon relevant literature review on puppet theatre, relation of children and theatre as well as play and communication also investigation of application examples.
Sanatın her türünün çocuk gelişiminde önemli bir rolü vardır. Kukla ve kukla tiyatrosu her yaşa hitap etse de özellikle erken çocukluk dönemlerinde daha derin izler bırakma gücüne sahiptir. Estetik ve eğlendirici bir izlek olmanın ötesinde, kukla, eğitim ve öğretimde konvansiyonel yöntemlerin yanında sonuç veren bir alternatiftir. Küçük çocukların erken çocukluk dönemlerinde olumlu sosyal gelişimini sağlayan öğretim uygulamalarından biri de kuklanın bu amaçla araçsal kullanımı ile sağlanmaktadır. Konvansiyonel eğitimin tek yönlü iletişimine karşın kuklalar duyulara hitap eden deneyimle öğrenmeye olanak vermektedir. Bu çalışmanın amacı, çocuklarla iletişimde olduğu kadar çocukların iletişim becerilerini geliştirmede kuklaların araç olarak kullanılabileceğine dikkat çekmektir. Kuklaların temsil gücünden kaynaklı oluşturdukları sözel olmayan sembolik dil görsel bir iletişime olanak vermektedir. Bununla beraber dil becerisi yanında, hareket, koordinasyon, duyusal ve sosyal becerilerin gelişmesinde de kuklaların potansiyelini vurgulamaktadır. Bu doğrultuda kukla tiyatrosu, çocuk ve tiyatro ilişkisinin yanısıra oyun ve iletişim konularında teorik çerçeve sunumu ile ilgili literatürün sunulması ve uygulama örneklerinin incelenerek aktarılması hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |