İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Havayolu Endüstrisinde Dijital Pazarlama Uygulamalarının Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 42 - 63, 25.02.2021

Öz

Günümüzde dijitalleşmenin önemi gittikçe artmakta ve günlük yaşamın bir parçası haline gelmektedir. Çeşitli kurum ve kuruluşlar da dijitalleşmeyi gündemlerine almış, bu teknolojileri iletişim ve müşteri ilişkileri kurmak, alınan hizmetten memnun bir müşteri veri tabanı oluşturmak adına etkili bir biçimde kullanmaya başlamışlardır. İşletmeler dijital teknolojilerin etkili ve kurumsal bir biçimde kullanıldığı takdirde rekabet üstünlüğü kazanacaklarının farkındadırlar. Dijital teknolojiler hali hazırda teknoloji yoğun olan havacılık sektörüne de hızlı bir biçimde giriş yapmış, gittikçe büyüyen ve genişleyen bu pazarda hedef kitleye farklı ayrıcalıklar ve hizmetler sunulma imkânı sağlamıştır. Havacılık şirketleri bu dijital teknolojileri kullanarak müşteri memnuniyeti ve güvenini kazanma gayretindedirler. Çalışmanın konusu dijital teknolojilerin havacılık şirketleri tarafından bir pazarlama aracı olarak Türkiye ve Dünya genelinde sunulmasıdır. Çalışmanın amacı ise çeşitli ulusal ve uluslararası havayollarının internet, e-mail, sosyal medya, mobil uygulamalar gibi dijital pazarlama stratejilerinin incelenmesi ve bu dijital pazarlama stratejilerinin nasıl uygulandığının analiz edilmesidir. Dijital pazarlama küresel ölçekte fazlasıyla rağbet gören ve yaygın olarak kullanılan bir pazarlama stratejisidir, küreselleşmenin hızlanmasında büyük katkısı olan havacılık sektöründe de etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Çalışmada Türkiye ve Dünyadaki dijital pazarlamanın en iyi örnekleri tarama yöntemi ile analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları değişen ihtiyaçlar ve hayat standartları neticesinde müşteri talebinin de buna bağlı olarak değişmesiyle, havayolu şirketlerinin dijital pazarlama stratejilerini yaratıcı bir biçimde şekillendirdiklerini göstermektedir. Farklı stratejiler uygulanırken dikkat edilmelidir ki dijital pazarlama stratejileri ancak uygun bir biçimde ve doğru kitleye doğru şekilde hitap edildiğinde fayda sağlar.

Kaynakça

  • Bughin, J. (2015). Brand success in an era of digital Darwinism. Mckinsey Quarterly.
  • Büyükçelikok, T. Ö. (2018). Dijital Pazarlama Öğesi Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Thy, Emirates, Lufthansa Karşılaştırmalı Örnekleri . Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , 1.
  • Dijital Ajanslar. (2014, Ekim 14). Pegasus Ve IProspect’in SEO Başarısı. Dijital Ajanslar: https://www.dijitalajanslar.com/pegasus-ve-iprospect-seo-basarisi/ adresinden alındı
  • Dijital Ajanslar. (2015, Kasım 27). Türk Hava Yolları’ndan Fenerbahçe’ye Dev Sürpriz! Dijital Ajanslar: https://www.dijitalajanslar.com/turk-hava-yollarindan-fenerbahceye-dev-surpriz/ adresinden alındı
  • Düzgün, N. (2019, Nisan 04). Social Media Awards Turkey’de Ödüller Sahipleriyle Buluştu. https://www.trendweek.com/: https://www.trendweek.com/social-media-awards-turkey-2019-odulleri-sahiplerine-kavustu/ adresinden alındı
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada Yeni Bir Pencere: Dijital Pazarlama. Journal Of Busıness In The Dıgıtal Age, 63-75.
  • Kannan, P. K. (2009). Practice prize winner-pricing digital content product lines: A model and application for the National Academies Press. Marketing Science, 620-636.
  • Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Madilla, J. H. (2007). Managing customer relationships: Account manager turnover and effective account management,. Industrial Marketing Management, 1.
  • Nielsen. (2016, October 03). DIGITAL ADVERTISING IS RISING IN CANADA, REQUIRING MORE SOPHISTICATED MEASURES OF SUCCESS. Nielsen: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2016/digital-advertising-is-rising-in-canada-requiring-more-sophisticated-measures-of-success/ adresinden alındı
  • Özarslan, Y. (2015, Aralık 07). Türk Hava Yolları’nın BuzzFeed ile yaptığı içerik pazarlamasına detaylı bakış. Wordpress: https://yucemozarslan.wordpress.com/tag/turk-hava-yollari/ adresinden alındı
  • Ryan, D. K. (2017). Dijital Pazarlama. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Soe, T. Y., & Chiahsin, C. (2004). Ontology-Based Personalized Couple Clustering for Heterogeneous Product Recommendation in Mobile Marketing. Expert Systems with Applications, 461-476.
  • Türk Hava Yolları’ndan Flow Motion İstanbul Hikayesi. (2015, Kasım 13). Dijital Ajanslar: https://www.dijitalajanslar.com/turk-hava-yollari-flow-motion-istanbul-hikayesi/ adresinden alındı
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Tutulma Pazarlama İletişimi Ve İnsan. İstanbul: MediaCat.
  • Wedel, M. &. (2016). Marketing analytics for data-rich environments. Journal of Marketing, 97-121.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Buğra Işılar 0000-0002-5004-9019

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2021
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2020
Kabul Tarihi 17 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işılar, H. B. (2021). Havayolu Endüstrisinde Dijital Pazarlama Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Havacılık Ve Uzay Çalışmaları Dergisi, 1(2), 42-63.