Bu çalışma, havacılık lojistiğinde sürdürülebilirliği iyileştirmek için uçak içi gıda israfını tahmin etmek ve azaltmak amacıyla makine öğreniminin kullanımını araştırmaktadır. Büyük bir çevresel sorun olan uçak içi gıda israfı, yolcu tercihleri, uçuş parametreleri ve ikram hizmetleri tarafından belirlenmektedir. Bu araştırma, uçuşlar sırasında gıda israfı tahmini yapmak için Çoklu Doğrusal ve Rastgele Orman Regresyonu olmak üzere iki etkili makine öğrenimi algoritması sunmaktadır. Modeller, yemek türü, israf ağırlığı ve yolcu sayısı gibi faktörleri içeren 10.000 kayıt ve 15 özellikten oluşan sentetik olarak oluşturulmuş bir veri kümesi kullanılarak eğitilmiştir. Çalışma, tahmin doğruluğunu artırmak için "Yolcu Başına İsraf" ve "Yemek Verimliliği" gibi yeni özelliklerin geliştirilmesi de dahil olmak üzere önemli özellik mühendisliği üstlenmektedir. En etkili özellikleri belirlemek için bir korelasyon analizi de kullanılmaktadır. Modellerin performansı, Python tabanlı bir hesaplama ortamında değerlendirilmekte olup Çoklu Doğrusal Regresyon yiyecek israfı ve göstergeler arasındaki doğrusal bağlantılara, Rastgele Orman Regresyonu ise doğrusal olmayan etkileşimlere odaklanmaktadır. Sonuçlar, her iki modelin de uçuş sırasındaki gıda israfını etkili bir şekilde tahmin edebildiğini ve Rastgele Orman Regresyonunun karmaşık kalıplara daha iyi uyum sağladığını göstermektedir. Araştırma, havayolu yöneticilerine havacılık lojistiğindeki genel sürdürülebilirlik hedeflerine karşılık gelen veri odaklı israf azaltma tekniklerini uygulamaları yönünde önerilerle sonuçlanmaktadır. Oluşturulan modeller, uçuş sırasındaki yiyecekleri optimize etmek, çevresel etkiyi azaltmak ve sektörün sürdürülebilirlik girişimlerine katkıda bulunmak için kullanışlı bir araçtır.
Uçuş İçi Yemek İsrafı Çoklu Doğrusal Regresyon Sürdürülebilirlik Rastgele Orman Regresyonu
The study delves into the utilization of machine learning to predict and reduce inflight food waste, improving sustainability in aviation logistics. Inflight food waste, a major environmental problem, is determined by passenger choices, flight parameters, and catering services. The research presents two efficient machine learning algorithms, that are, Multiple Linear and Random Forest Regression to perform food waste prediction during the flights. The models are trained using a synthetically created dataset of 10,000 records and 15 features, which include factors such as meal type, waste weight, and passenger number. The study undertakes considerable feature engineering, including the development of new features such as "Waste per Passenger" and "Meal Efficiency" to increase forecast accuracy. A correlation analysis is also used to determine the most influential characteristics. The models' performance is assessed in a Python-based computational environment, with MLR concentrating on linear links between food waste and predictors and RFR on non-linear interactions. The results show that both models can effectively forecast inflight food waste, with RFR being more adaptable to complicated patterns. The research concludes with recommendations for airline managers to apply data-driven waste reduction techniques that correspond with overall sustainability goals in aviation logistics. The models created are a useful tool for optimizing inflight food, lowering environmental impact, and contributing to the industry's sustainability initiatives.
Inflight food waste Multiple Linear Regression Sustainability Random Forest Regression
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İstatistik (Diğer), Hava Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri, Ulaşım, Lojistik ve Tedarik Zincirleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |