Ak, Ş., & Çetintaş, H. B. (2015). Eğitimde zenginleştirilmiş kütüphanelerin yeri ve önemi: Ahmet Mesut Yılmaz ilkokulu zenginleştirilmiş kütüphane uygulaması. Milli Eğitim, 208, 18-32.
Duran, E., & Özen Ertan, N. (2018). Ortaokul öğrencilerinin z-kütüphane ile ilgili görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 65-77.
Fenerci, T. (2003). Kütüphanecilik ve disiplinlerarası niteliği. Türk Kütüphaneciliği, 17(3), 283-293.
MEB. (2001). Okul kütüphaneleri yönetmeliği. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/95.pdf
MEB. (2006). Okul kütüphaneleri standart yönergesi. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/548.pdf
Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Zenginleştirilmiş kütüphane (z-kütüphane) kurulumu ve donatımına ilişkin teknik şartname (versiyon 6). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
Okullar Hayat Olsun. (2019). Retrieved from http://okullarhayatolsun.meb.gov.tr/?islem=bilgi_detay&id=26#.XL7v2okzbIU
Önal, İ. (2004). Kaliteli eğitimde kütüphane. I. Ulusal Okul Kütüphanecileri Bildiriler Kitabı (pp. 28-42). İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
Öztürk, H., & Tağa, T. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bir yıllık z-kütüphane deneyimleri: bir durum çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 7-18.
Toplu, M. (2010). Kil tabletlerden elektronik yayıncılığa kütüphanecilik felsefesinin gelişimi ve dönüşümü. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 644-684.
Türk Dil Kurumu. (2012). Retrieved from http://www.tdk.gov.tr/
Z-kütüphane (2013). Retrieved from www.z-kutuphane.com
Z-kütüphane. (2016). Retrieved from http://z-kutuphane.meb.gov.tr/Home/Hakkimizda
The Role and Importance of Librarians in the Service Quality of Enriched Libraries
Year 2019,
Volume: 6 Issue: 1, 34 - 37, 30.11.2019
Libraries
are among the prominent elements of educational content in schools. School
libraries in Turkey contributed per se to this notion until 2014. The
Ministry of National Education has been carrying out the project “Okullar
Hayat Olsun” since then, which led to the establishment of enriched libraries
and being a partner of said contribution. Enriched libraries with their
modern design, technological equipment, games, activities and recreational
areas aim to provide services across Turkey by considering equality of
opportunity in education as per contemporary educational standards. Enriched
libraries also need professionally trained librarians to serve their intended
framework. The employment of librarians, which is also valid for school
libraries, is indispensable for enriched libraries. A library cannot be
expected to provide quality services, unless there is a librarian, who
received professional training in the field, regardless of the type of
library. To that end, this study discusses the role and significance of
librarians in the service.
Ak, Ş., & Çetintaş, H. B. (2015). Eğitimde zenginleştirilmiş kütüphanelerin yeri ve önemi: Ahmet Mesut Yılmaz ilkokulu zenginleştirilmiş kütüphane uygulaması. Milli Eğitim, 208, 18-32.
Duran, E., & Özen Ertan, N. (2018). Ortaokul öğrencilerinin z-kütüphane ile ilgili görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 65-77.
Fenerci, T. (2003). Kütüphanecilik ve disiplinlerarası niteliği. Türk Kütüphaneciliği, 17(3), 283-293.
MEB. (2001). Okul kütüphaneleri yönetmeliği. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/95.pdf
MEB. (2006). Okul kütüphaneleri standart yönergesi. Retrieved from http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/548.pdf
Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Zenginleştirilmiş kütüphane (z-kütüphane) kurulumu ve donatımına ilişkin teknik şartname (versiyon 6). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
Okullar Hayat Olsun. (2019). Retrieved from http://okullarhayatolsun.meb.gov.tr/?islem=bilgi_detay&id=26#.XL7v2okzbIU
Önal, İ. (2004). Kaliteli eğitimde kütüphane. I. Ulusal Okul Kütüphanecileri Bildiriler Kitabı (pp. 28-42). İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
Öztürk, H., & Tağa, T. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bir yıllık z-kütüphane deneyimleri: bir durum çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 7-18.
Toplu, M. (2010). Kil tabletlerden elektronik yayıncılığa kütüphanecilik felsefesinin gelişimi ve dönüşümü. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 644-684.
Türk Dil Kurumu. (2012). Retrieved from http://www.tdk.gov.tr/
Z-kütüphane (2013). Retrieved from www.z-kutuphane.com
Z-kütüphane. (2016). Retrieved from http://z-kutuphane.meb.gov.tr/Home/Hakkimizda