Objective: This study aimed to determine the clinical characteristics of the patients admitted to 112 emergency services with dermatological disorders in Kayseri city in 2011. Methods: Data were obtained from the records of Emer­gency Health Care Services Department. Dermatological reasons for calling the 112 emergency services and der­matological cases diagnosed by physicians of 112 emer­gency services were recorded. Kayseri has a population for about 1.25 million. Kayseri 112 emergency services contain 45 physicians, 224 healthcare personnel. Results: In 2011, 2 405 367 calls were occurred in Kay­seri, 112 Emergency Service. Of these calls 920 502 (37.5%) real and necessary calls and the rest 1 484 865 (62.5%) were unnecessary calls. A total of 52472 (5.7% of real calls) cases were determined in real calls. Of the cases, 600 (1.14 % of real calls) patients with derma­tological disorders were observed. The most common dermatological reason for calling the 112 emergency ser­vices was other insect bite (396 calls, 66%) and the most diagnosed dermatological case was other insect bite (396 cases, 66%). Total number of calls about burn were 131 (21,8 %), pruritus were 29 (4.83%), skin wound or infec­tion 18 (3%), bee bite 17 (2.83%), scorpion bite 9 (1.5%). Conclusion: Dermatological disorders in 112 Emergency Service are not rare. Further studies are needed involving the 112 Emergency Service and Emergency Departments in hospitals. J Clin Exp Invest 2013; 4 (1): 47-50
112 Emergency Services dermatological emergencies unnecessary calls.
Amaç: Bu çalışmada, Kayseri\'de 20111 yılında, 112 Acil Servise dermatolojik şikayetlerle başvuran hastaların kli­nik karakteristikleri araştırılmıştır. Yöntem: Bilgiler Acil Sağlık Departmanı\'ndan alınmıştır. 112 servisi aramaları arasında, dermatolojik hastalıklarla ilgili nedenlerle yapılan aramalar kaydedilmiştir. Sonra­sında, 112 servisinde görevli doktorun tanıları arasında dermatolojik hastalıklarla ilgili olanlar değerlendirilmeye alınmıştır. Kayseri 1,25 milyon nüfusa sahiptir. Kayseri 112 Acil merkezinde 45 hekim ve 224 yardımcı sağlık per­soneli çalışmaktadır. Bulgular: Kayseri\'de 2011 yılında 112 Acil Servisine 2 405 367 arama yapılmıştır. Bu aramaların 920 502 (37,5%) gerçek ve gerekli aramalar, geri kalan 1 484 865 (62,5%) arama ise gereksiz olarak tespit edilmiştir. Gerçek ara­malarda 52472 (% 5,7) adet klinik vaka tespit edilmiştir. Bu vakalardan dermatolojik hastalık olarak 600 (gerçek aramaların %1,14\'ü) hasta tespit edilmiştir. 112 Acil ser­vis aramalarında ve tanı konan vakalarda en sık neden; diğer böcek sokmaları (sırasıyla 396 arama, %66 ve 396 tanı %66) olarak bulunmuştur. Yanık nedeniyle aramalar 131 (% 21,8), kaşıntı şikayeti ile aramalar 29 (%4,83) ve deride yara ve enfeksiyon nedeni ile aramalar 18 (%3), arı sokması 17 (%2,83) ve akrep sokması 9 (%1,5) olarak gözlemlenmiştir. Sonuç: 112 acil aramalarında ve tanılarda dermatolojik sorunlar nadir değildir. 112 Acil Servisler ve hastanelerde­ki acil servislerin dahil edileceği yeni çalışmalara ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Yazısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |