Amaç: Çalışmanın amacı Ankara’daki aile hekimi asistanlarının
göz hastalıkları ile ilgili düşüncelerini, bilgi düzeylerini
ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir. Ayrıca bu çalışma ile bu
konuda farkındalık yaratmayı ve göz hastalarına verilecek
standart bakımın geliştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara
yol göstermeyi amaçladık.
Yöntemler: 01/04/2015-01/05/2015 tarihleri arasında Ankara’daki
eğitim ve araştırma/üniversite hastanelerinde çalışan
aile hekimliği asistanlarına araştırmacılara tarafından geliştirilen
bir anket uyguladık. Araştırmaya katılması için 200 aile
hekimliği asistanına ulaştık ancak katılımcıların 196’sı anketi
tamamladı. Veri analizleri Windows uygulaması için SPSS
21.0 paket programı ile yapıldı.
Bulgular: Asistanların sadece %12,8’i tıp fakültesinde verilen
göz hastalıkları eğitiminin yeterli olduğunu düşünüyor,
fakat %54,1’i katılmıyor ve %33,2’si kısmen katılıyor. Tıp fakültesi
süresince verilen eğitimi yeterli görmemelerinin en sık
nedeni pratik uygulama yapma imkânının sağlanmamasıdır.
Aile hekimliği asistanlarının %9,5’i aile hekimliği uzmanlık
eğitimi süresince verilen göz hastalıkları eğitimini yeterli olduğuna
katılıyor, fakat %67,5’i katılmıyor ve %20,5’i kısmen
katılıyor. Asistanlar aile hekimliği eğitiminde verilen göz hastalıkları
eğitimini yetersiz olduğunu düşünüyor çünkü eğitim
programında göz hastalıkları rotasyonu isteğe bağlıdır.
Sonuç: Aile hekimliği uzmanlık eğitim müfredatı birinci basamak
sağlık hizmetleri için gerekli pratik ve teorik eğitimleri
içermektedir. Bu kapsamda mecburi ve elektif klinik rotasyonlar
uzmanlık eğitiminin önemli bir parçasıdır. Katılımcıların
sadece %9,5’i uzmanlık eğitimi süresince verilen göz hastalıkları
eğitiminin yeterli olduğunu düşünmektedir. Çalışma sonuçlarının
bu konuda farkındalık yaratacağı ve birinci basamakta
göz hastalarına yaklaşımın geliştirilmesine yönelik yapılacak
yeni çalışmalara yardımcı olacağı düşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Yazısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |