Amaç: Bu çalışma, hemşirelik eğitiminin vazgeçilmez bir parçası olan klinik, laboratuvar ve simülasyon uygulamalarının uzaktan eğitimle yürütülmesinde hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin uygulama dersinde beceri kazanımı açısından deneyimlerini ve yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, bir sağlık yüksekokulunda 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde hemşirelik esasları dersi ve eğitime aktif devam eden birinci sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 88 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan tanıtıcı bilgiler ve öğrenci deneyimleri ile ilgili sorulardan oluşan çevrimiçi form kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın istatistiksel analizi SPSS programında frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma testleri kullanılarak yapılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %20,5'i parenteral ilaçları uygulamalarında güçlük çektiğini belirtirken, %68,2'si uygulama yaparken stres yaşadığını ifade etmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %75'i mesleki uygulama dersi için uzaktan eğitimin yeterli olmadığını ve %81.8'i uzaktan eğitim sonrası klinik ortama hazır olmadığını belirtmiştir.
Uygulamada Kullanım: Pandemi uzaktan eğitimi hayatımıza aniden yerleştirmiştir. Çalışmamızın sonuçları, gelecekte olabilecek senaryolara uygun hemşirelik eğitiminde yeni stratejiler geliştirilmesi açısından uygulamalara yön verecektir.
Hemşirelik öğrencisi Uzaktan eğitim Uygulama Covid-19 Deneyim
yok
yok
iyi çalışmalar....
Objective: This study was planned to determine the experiences and problems experienced in terms of skill acquisition within the scope of nursing education of first-year nursing students who conduct distance and asynchronous practice courses in clinical, laboratory and simulation applications, which are an indispensable part of nursing education.
Method: This descriptive study was conducted with first-year students attending a nursing basics course and continuous active education in the spring semester of the 2019-2020 academic year in a Health School. 88 students who voluntarily agreed to participate in the study were included. Data were collected using an online form consisting of introductory information created by the researchers and questions about student experiences. Statistical analysis of the study was performed using frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation tests in the SPSS program.
Results: While 20.5% of the students stated that they had difficulty administering parenteral drugs within the scope of skill practices, 68.2% of them stated that they experienced stress while applying. 75% of the students participating in the research stated that distance education was not sufficient for the vocational practice course and 81.8% stated that they were not ready for the clinical environment after distance education.
Usage in Practice: The pandemic has suddenly placed distance education in our lives. The results of our study will guide the practices in terms of developing new strategies in nursing education suitable for future scenarios.
Nursing student Distance education Covid-19 Nursing practice Experience
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.