Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Froebel Bloklarının Tasarım Pedagojilerindeki Yerini Dijital Fabrikasyon Teknolojileri Ekseninde Yeniden Sorgulamak

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 80, 31.03.2022
https://doi.org/10.53710/jcode.1062400

Öz

Günümüzde artan dijitalleşme ve dijital fabrikasyon üretim teknolojileriyle dijital ve fiziksel dünya arasındaki diyalog hızlanmakta ve kuvvetlenmektedir. Dijital ortamda hesaplamalı tasarım araçlarıyla tasarımın, fiziksel ortamda 3 boyutlu yazıcılarla üretime geçişi olan dijital fabrikasyonun, tasarım pedagojisine etkileri çokça tartışılmaktadır. Bu çalışma, dijital ve fiziksel üretim arakesitinde, bir eğitim aracı olan Froebel bloklarının çağdaş koşullarda yeniden yorumlanması, üretilmesi, tasarım pedagojisine olabilecek etkisinin tartışılmasını ve üretim sacayağında kullanılacak malzemenin belirlenme sürecini kapsamaktadır. Fredrich Froebel’in eğitim pedagojisinde kullandığı Froebel blokları, dijital hesaplama araçlarıyla yeniden tasarlanıp fabrikasyon araçlarıyla üretilmiştir. Çalışma; tasarım ve uygulama olarak 2 aşamada gerçekleştirilmiştir. Tasarım aşamasında, Froebel blokları dijital hesaplama araçlarıyla çağdaş bir yorumla yeniden tasarlanmış, toplam ağırlık ve kalibrasyon problemleri nedeniyle dijital fabrikasyon araçlarından reçine bazlı 3 boyutlu yazıcı kullanılmıştır. Uygulama aşamasında, tasarım eğitimi almamış lisansüstü öğrencileri, Froebel blokları ve çağdaş Froebel bloklarını kullanarak verilen tasarım problemi üzerine eylemsel dizgeler gerçekleştirmiştir. Uygulamalar, görsel ve işitsel kaydedilmiştir. Kayıtlar, blok çeşidi ve eylemler bazında protokollere ayrılıp analiz edilmiş, linkografi tekniğiyle görselleştirilmiştir. Uygulamalarda, çağdaş Froebel blokları kullanımının daha uzun sürdüğü, katılımcıların daha fazla ve farklı türde eylem gerçekleştirdiği gözlemlenmiştir. Katılımcılar, Froebel bloklarıyla “yan yana koyma”, “üst üste koyma” eylemlerini, çağdaş Froebel bloklarıyla ek olarak “boşluğa yerleştirme”, “boşluktan çıkarma”, “döndürme” eylemlerini gerçekleştirmişlerdir. Çağdaş Froebel bloklarında bulunan boşluklar ve yardımcı elemanlar sayesinde bloklar arasındaki eylem bağlantısının arttığı görülmüştür. Eylemsel dizgelerin, orijinal Froebel bloklarına kıyasla çağdaş bloklarda zenginleşmesiyle özellikle tasarım eylemsel repertuvar zenginliğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Buna ek olarak, mevcut blok geometrilerine yapılan temel manipülasyonlar, geleceğin bireyselleşmiş ürünlerini dijital fabrikasyon araçları ile biçimlendirme yönünde önemli olanaklar sunmaktır.

Kaynakça

  • Brosterman, N. (1997). Inventing Kindergarten (1st edition). Harry N. Abrams.
  • Clements, R. D. (1981). Modern architecture’s debt to creativity education: A case study. Gifted Child Quarterly, 25(3), 119–122. https://doi.org/10.1177/001698628102500307
  • Economou, A. (1999). The symmetry lessons from Froebel building gifts. Environment and Planning B: Planning and Design, 26, 75–90. https://doi.org/10.1068/b260075
  • Goldschmidt, G. (2014). Linkography: Unfolding the Design Process. MIT Press.
  • Güzelci, O. (2015, November 5). TASARIM EĞİTİMİNE VE ARAŞTIRMALARINA ETKİLERİ BAĞLAMINDA DİJİTAL FABRİKASYON LABORATUVARLARI. (İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi).
  • Keskin, G. (2008). Dijital Form Türetici (Froebel Form Türetici) ile bir Konut Yerleşkesinin Tasarım Süreci (Publication No. 237187) [Master Thesis, Yıldız Technical University]. YTU DSpace Kurumsal Arşivi.
  • Kolarevic, B. (2004). Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. Taylor & Francis.
  • Luecking, S. (2013). Mathematics Education and Early Abstract Art. Proceedings of the Bridges: Mathematics, Music, Art, Architecture, Enschede, The Netherlands, 27–31.
  • MacCormac, R. C. (1974, June 1). Froebel’s Kindergarten Gifts and the Early Work of Frank Lloyd Wright. Environment and Planning B: Urban Analytics and City Sciences, https://journals.sagepub.com/doi/10.1068/b010029
  • Provenzo, E. F. (2009). Friedrich Froebel’s Gifts: Connecting the Spiritual and Aesthetic to the Real World of Play and Learning. American Journal of Play, 2(1), 85–99.
  • Stiny, G. (1980). Kindergarten Grammars: Designing with Froebel’s Building Gifts. Environment and Planning B: Planning and Design, 7(4), 409–462. https://doi.org/10.1068/b070409
  • Tovey, H. (2016). Bringing the Froebel Approach to your Early Years Practice (2nd Edition).

Re-questioning the Role of Froebel Blocks in Design Pedagogies through Digital Fabrication

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 80, 31.03.2022
https://doi.org/10.53710/jcode.1062400

Öz

Nowadays, with the increasing digitalization and the increase in digital fabrication production technologies, the dialogue between the digital and physical world is accelerating and strengthening. The effects of digital fabrication, which is the transition of design with computational design tools in the digital environment to production with 3D printers in the physical environment, on design education pedagogy are widely discussed. This study covers the reinterpretation and production of Froebel blocks, which is an educational tool in the intersection of digital and physical production, in contemporary conditions and the discussion of its impact on educational pedagogy. The process of determining the technology to be used in the production phase of digital fabrication and the material to be used is another aim. In this context, Froebel blocks designed by Fredrich Froebel and used in his own educational pedagogy were redesigned with digital computing tools and produced with fabrication tools. In this study; it was carried out in 2 stages as design and application. During the design phase, Froebel blocks were redesigned with a contemporary interpretation with digital computing tools and produced with a 3D printer from digital fabrication tools. Due to the total weight and calibration problems in the production process, 3D printing with wood, filament and 3D printing with resin were tried in terms of material selection, and 3D printing with resin was preferred. In the application step, postgraduate students who did not have a design education made operational sequences on the design problem given with Froebel blocks and contemporary Froebel blocks, and these stages were recorded visually and audibly. Records were divided into protocols and analyzed on the basis of block type and actions. It is visualized with the linkography visualization technique. In the analysis process, it was observed that the design activity with contemporary Froebel blocks took longer than the design activity with Froebel blocks, and the participant performed more and additionally different types of actions. During their designs, the participants “adjoining”, “overlapping”, etc. with the Froebel blocks. In addition to these actions with contemporary Froebel blocks, they performed actions such as "inserting to gap", "removing from gap" and "rotating". It has been observed that the action connection between the blocks has increased thanks to the gaps and auxiliary elements found in contemporary Froebel blocks. It is thought that the enrichment of the operational sequences in contemporary blocks compared to the original Froebel blocks will contribute to the richness of the design operational repertoire. In addition, basic manipulations to existing block geometries offer important possibilities for customizing and replacing the individualized products of the future with digital fabrication tools.

Kaynakça

  • Brosterman, N. (1997). Inventing Kindergarten (1st edition). Harry N. Abrams.
  • Clements, R. D. (1981). Modern architecture’s debt to creativity education: A case study. Gifted Child Quarterly, 25(3), 119–122. https://doi.org/10.1177/001698628102500307
  • Economou, A. (1999). The symmetry lessons from Froebel building gifts. Environment and Planning B: Planning and Design, 26, 75–90. https://doi.org/10.1068/b260075
  • Goldschmidt, G. (2014). Linkography: Unfolding the Design Process. MIT Press.
  • Güzelci, O. (2015, November 5). TASARIM EĞİTİMİNE VE ARAŞTIRMALARINA ETKİLERİ BAĞLAMINDA DİJİTAL FABRİKASYON LABORATUVARLARI. (İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi).
  • Keskin, G. (2008). Dijital Form Türetici (Froebel Form Türetici) ile bir Konut Yerleşkesinin Tasarım Süreci (Publication No. 237187) [Master Thesis, Yıldız Technical University]. YTU DSpace Kurumsal Arşivi.
  • Kolarevic, B. (2004). Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. Taylor & Francis.
  • Luecking, S. (2013). Mathematics Education and Early Abstract Art. Proceedings of the Bridges: Mathematics, Music, Art, Architecture, Enschede, The Netherlands, 27–31.
  • MacCormac, R. C. (1974, June 1). Froebel’s Kindergarten Gifts and the Early Work of Frank Lloyd Wright. Environment and Planning B: Urban Analytics and City Sciences, https://journals.sagepub.com/doi/10.1068/b010029
  • Provenzo, E. F. (2009). Friedrich Froebel’s Gifts: Connecting the Spiritual and Aesthetic to the Real World of Play and Learning. American Journal of Play, 2(1), 85–99.
  • Stiny, G. (1980). Kindergarten Grammars: Designing with Froebel’s Building Gifts. Environment and Planning B: Planning and Design, 7(4), 409–462. https://doi.org/10.1068/b070409
  • Tovey, H. (2016). Bringing the Froebel Approach to your Early Years Practice (2nd Edition).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nilhan Kaya

Ethem Gürer 0000-0002-3482-2526

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, N., & Gürer, E. (2022). Froebel Bloklarının Tasarım Pedagojilerindeki Yerini Dijital Fabrikasyon Teknolojileri Ekseninde Yeniden Sorgulamak. Journal of Computational Design, 3(1), 53-80. https://doi.org/10.53710/jcode.1062400

88x31.png

JCoDe makaleleri "Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License" altında yayınlanmaktadır.