Tasarruf sahipleri ile kaynak gereksinimi olanlar arasında transfer
işlemlerini sağlayan finansal sistemler içerisinde bankacılık sektörü ilk
sırada yer almaktadır. Bilgi çağı ile birlikte bankacılık sektörü de diğer tüm
alanlarda yaşanan büyük değişimin etkisi altında kalmış, yeni teknolojiler
geleneksel bankacılık yöntemlerini yapısal anlamda etkilemiştir. Bilgisayar
teknolojilerinin kullanımı ile başlayan süreç, internet teknolojilerinde
yaşanan gelişmelere bağlı olarak bankaları, internet bankacılığı ve mobil
bankacılık uygulamalarına yöneltmiştir. Artık dünyada şubesiz bankacılık
uygulamaları başlamıştır. Bu bağlamda, Türkiye’deki bankacılık sektörünün
internet bankacılığı ve mobil bankacılık ürünlerini ne düzeyde kullandıkları ve
müşterilerin bu ürünlere olan ilgisi önemli bir araştırma konusu haline
gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, internet bankacılığı ve mobil bankacılık
ürünlerindeki penetrasyonun güncel durumunu belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda 2011-2016 yılları arası bankaların internet bankacılığı ve mobil
bankacılık ürünlerinin kullanım adet ve hacimleri derlenmiş, elde edilen
veriler doğrultusunda gelişmeler yorumlanmıştır. Belirlenen yıllar arası
internet bankacılığı ve mobil bankacılık için ayrı ayrı para transferleri,
ödemeler, kredi kartı işlemleri ve diğer finansal işlemlere yönelik verilerin
incelenmesi sonucunda, internet ve mobil bankacılık uygulamalarını
kullananların oranının her geçen yıl büyük oranlarda artış gösterdiği tespit
edilmiştir. Bu artışın önemli nedenlerin başında bankalar açısından ciddi
oranda maliyet giderlerin düşmesi, müşteriler açısından ise öncelikli zaman
tasarrufu olmak üzere internetin olduğu her yerden ve her zaman gerekli
bankacılık işlemlerini daha ucuz ve hızlı yoldan yapabilme gelmektedir.
Bankacılık Bankacılık Penetrasyonu Kayıt Dışı Ekonomi İnternet Bankacılığı Mobil Bankacılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |