Amaç: iktisat ve sosyoloji disiplinlerinin kesişiminde bir alan iktisat sosyolojisi ile girişimcilik sosyolojisi arasındaki bağların irdelenmesi ve iktisat disiplininin öznesi ile sosyoloji disiplinin öznesini tanıtarak, girişimcilik sosyolojisi alt disiplininin öznesini araştırmak bu çalışmanın temel amaçları olarak sıralanabilir.
Yöntem: İlgili literatürdeki temel kaynaklardan yararlanılarak sosyolojik bakış açısını da içerecek biçimde betimsel analiz yapılacak ve böylece girişimcilik sosyolojisine ilişkin bir yol haritası çıkarılmaya çalışılacaktır.
Bulgular: Modern bilim anlayışı ile suni bir biçimde birbirinden ayrışan sosyal disiplinlerin bütüncül bir bakış açısı ile ele alınması durumunda daha kapsayıcı analizlerin yapılmasının mümkün olabileceği görülmüştür.
Sonuç ve Katkılar: Bu çalışma ile oldukça yeni bir disiplinler arası çalışma alanı olan girişimcilik sosyolojisinin ana hatlarıyla tanıtılması ve girişimcilik sosyolojisinin öznesinin kimliğinin deşifre edilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede ileride bu alanda çalışmak isteyen bilim insanları için bir yol haritası çıkarılmaya çalışılacaktır. Böylece ilgili alandan özellikle Türkçe literatüre bir katkı sunulması hedeflenmektedir.
Sınırlılıklar: Çalışmada ilgili literatürde temel uğrak olarak değerlendirilebilecek düşünürlerin görüşlerine yer verilmeye çalışılmıştır. Elbette gerek veri tabanları gerekse fiziki kaynakların incelenmesi sonucu gözden kaçmış kaynaklar söz konusu olabilir
Purpose: The aim of this study is to examine the relationship between economic sociology and entrepreneurship sociology and to investigate the subject of entrepreneurship sociology.
Methodology: By making use of the relevant literature, a descriptive analysis will be made, including the sociological perspective, and thus a roadmap for the sociology of entrepreneurship will be tried to be drawn.
Findings: It has been seen that it is possible to make more inclusive analyzes if the social disciplines that are artificially separated from each other with the modern understanding of science are handled with a holistic perspective.
Implications: With this study, it is aimed to introduce the sociology of entrepreneurship, which is a new interdisciplinary field, and to decipher the identity of the subject of the sociology of entrepreneurship. In this way, a road map will be tried to be drawn for scientists who want to work in this field in the future. Thus, it is aimed to contribute from the related field, especially to the Turkish literature.
Limitations: In the study, it was tried to include the views of the authors that can be considered as the main moment in the related literature. Of course, there may be articles and books that have been overlooked by examining both databases and physical sources.
Economic Sociology Sociology of Entrepreneurship Homoeconomicus
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Heterodoks İktisat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |