Amaç: Devlet üniversitesi, vakıf üniversitesi ve Açıköğretim fakültesi bazında toplamda 11 yükseköğretim kurumuna (ön lisans)bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren E-Ticaret ve Pazarlama Programlarının zorunlu dersler, seçmeli dersler ve staj uygulaması konusundaki verilerini karşılaştırmaktır.
Yöntem:
Araştırmanın esası doküman incelemesine dayanmaktadır. Araştırmanın verileri ise nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan ve veri toplama araçlarından biri olan doküman incelemesi sonucunda toplanmıştır. Bunun için öncelikle makale, tez ve kurumsal raporlara erişilmiş sonrasında YÖK Atlas ve yükseköğretim kurumlarının kurumsal web sayfalarından ders bilgi paketine erişim sağlanmıştır. Ulaşılan her bir veri önce kendi içerisinde sonrasında diğer tablolarla karşılaştırılarak araştırmacı tarafından yorumlanmıştır.
Bulgular: 2023 yılı itibarıyla E-Ticaret ve Pazarlama Programlarında okutulan zorunlu dersler, seçmeli dersler ve staj uygulaması biçiminde sıralanmaktadır.
Sonuç ve Katkılar: E-Ticaret ve Pazarlama Programı eğitim programında yer alan derslerin işletme bilimi ile yakın ilişkili dersler olduğu görülmekte olup mevzuat ile alakalı olduğu bilinen derslerin ise bilgisayar uygulamaları, hukuk, pazarlama, medya ve iletişim disiplinleri başlığı altında toplandığı anlaşılmıştır. Bu bağlamda açılan bölümlerin önemli bir kısmının Marmara Bölgesi’nde yoğunlaştığı görülmekle birlikte Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde bulunan yükseköğretim kurumlarında da E-Ticaret ve Pazarlama Programının açılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Literatüre katkı sunması beklenen bu çalışmanın kariyer hedeflerini e-ticaret ve pazarlama alanına göre belirleyen kullanıcılara yol gösterici niteliktedir.
Sınırlılıklar: E-Ticaret ve Pazarlama Programlarını odağına alan bu çalışma Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarına bağlı bulunan önlisans programlarıyla sınırlı tutulmuştur.
Purpose: The aim of this study is to comparatively examine the data on compulsory courses, elective courses and internship practices of E-Commerce and Marketing Programs, which continue their activities affiliated to 11 higher education institutions on the basis of state universities, foundation universities and Open Education faculties.
Methodology: This study, which was created by compiling the data accessed as a result of document review, one of the data collection tools within qualitative research methods, was created through publications that were checked for reliability and representativeness. For this purpose, articles and institutional reports were accessed and course information package was accessed from YÖK Atlas and institutional web pages of higher education institutions. Each data accessed was interpreted by the researcher first within itself and then compared with other tables.
Findings: As of 2023, the compulsory courses taught in E-Commerce and Marketing Programs are listed as elective courses and internship practice.
Implications: It is seen that the courses in the curriculum of the E-Commerce and Marketing Program are closely related to business science, and the courses known to be related to legislation are gathered under the title of computer applications, law, marketing, media and communication disciplines. In this context, although it is seen that a significant portion of the departments opened are concentrated in the Marmara Region, it is concluded that E-Commerce and Marketing Programs should be opened in higher education institutions located in different geographical regions of Turkey. This study, which is expected to contribute to the literature, is a guide for users who determine their career goals according to the e-commerce marketing field.
Limitations: This study, which focuses on E-Commerce and Marketing Programs, is limited to associate degree programs affiliated to higher education institutions in Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Geliştirme Metodolojileri ve Uygulamaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |