Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Carbon Emissions from Merchant Ships

Yıl 2021, , 223 - 242, 31.12.2021
https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.006

Öz

Since the beginning of human history, transportation and relocation have been among the basic needs of people, both socially and economically. The irrepressible development of inventions and technology not only changes the face of human life, but also leaves irreversible effects on nature. After the industrial revolution, the transportation activities between countries and continents gained even more speed. In recent years, some awareness has emerged with the development of technology and new systems. Decrease in underground resources, climate changes and deterioration in demographic structures have made it necessary for us to increase our sensitivity to the environment, and we have sought ways to use new techniques and technologies on how to correct or minimize the destructive effects of damage to the environment. In this research, CO2 emissions from commercial ships are examined. A solution proposal was created using the EEOI method to reduce emissions from ships.

Kaynakça

  • Aksay, C. S., Ketenoğlu, O., & Kurt, L. (2005). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. S Ü Fen Ed Fak Fen Dergisi(25), 29-41.
  • Aygül, Ö., & Baştuğ, S. (2020). Deniz taşımacılığı kaynaklı hava kirliliği ve insan sağlığına etkisi. Journal of Maritime Transport and Logistics, 1(1), 26-40.
  • Durmaz, M. (2015). Bir feribottan yayılan egzoz emisyonlarının deneysel ve teorik olarak incelenmesi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • European Commission. (2020). 2019 annual report on co2 emissions from maritime transport. Brussels: European Commission.
  • Eurostat Statics Explained. (2020, Ağustos). EuroStat. Eurostat Statics Explained: https://ec.europa.eu/ adresinden alındı
  • Internatıonal Marıtıme Organızatıon. (2009). Guidelines for voluntary use of the ship energy efficiency operational indicator (EEOI) . London: IMO.
  • Küçük, Y. K., & Topçu, A. (2012). Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 4(2), 75-79.
  • Lister, J. (2014). Green shipping: governing sustainable maritime transport. Global Policy , 1-12.
  • Mitraa, S., Choudhury, B. K., Sengupta, P., & Agrawal, K. M. (2019). Assessment of environmental sustainability of maritime sector. TERI Information Digest on Energy and Environment, 18(4), 397-414.
  • Özdağ, U. (2011). Sessiz Bahar’dan sonra ses getiren elli yıl: kadın, çevre, sağlık. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 28(2), 179-199.
  • Özdemir, Ü. (2012). Türkiye'de gemilerden kaynaklı deniz kirliliğinin incelenmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2), 378-384.
  • Psaraftis, H. N. (2016). Green maritime logistics: the quest for win-win solutions. Transport Research Arena Conference (s. 133-142). Warsaw: Elsevier.
  • Şenol, S. (2020). Gemi kökenli emisyonlara dayalı alternatif sevk sistemleri. GiDB Dergi(18), 31-56.
  • WCED. (1987). Ortak geleceğimiz (our common future). İngiltere: Oxford University Press.

Ticari Gemilerden Kaynaklanan Karbon Emisyonları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, , 223 - 242, 31.12.2021
https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.006

Öz

İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren taşıma ve yer değiştirme gerek sosyal, gerek iktisadi anlamda insanların temel ihtiyaçları arasında yer almıştır. Buluşların ve teknolojinin önlenemez gelişimi insanoğlunun hayat çehresini değiştirdiği gibi doğaya da geri dönülemez etkiler bırakmaktadır. Endüstri devriminden sonra ülkelerin ve kıtaların kendi aralarında yapmış olduğu taşımacılık faaliyetleri daha da hız kazanmıştır. Günümüzde ise lojistik; gelişen, değişen ve küreselleşen dünyada artık taşımacılık faaliyetlerinin çok ötesinde birçok faaliyeti bünyesinde barından, önemi giderek artan bir sektör haline gelmiştir. Son yıllarda teknolojinin ve yeni sistemlerin gelişimi ile bazı farkındalıklar ortaya çıkmıştır. Yeraltı kaynaklarının azalması, iklim değişiklikleri ve demografik yapılardaki bozukluklar, rekabet ortamı çevreye olan duyarlılığımızı artırmamızı zorunlu kılmıştır ve çevreye verilen zararın yıkıcı etkilerini nasıl düzeltebileceği ya da asgari düzeye nasıl indirilebileceği hususunda yeni teknik ve teknoloji kullanımının yollarını aramıştır. Bu araştırmada ticari gemilerden kaynaklanan CO2 emisyonları incelenmektedir. Gemilerden kaynaklanan emisyonların düşürülmesi için EEOI yöntemi kullanılarak çözüm önerisi oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Aksay, C. S., Ketenoğlu, O., & Kurt, L. (2005). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. S Ü Fen Ed Fak Fen Dergisi(25), 29-41.
  • Aygül, Ö., & Baştuğ, S. (2020). Deniz taşımacılığı kaynaklı hava kirliliği ve insan sağlığına etkisi. Journal of Maritime Transport and Logistics, 1(1), 26-40.
  • Durmaz, M. (2015). Bir feribottan yayılan egzoz emisyonlarının deneysel ve teorik olarak incelenmesi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • European Commission. (2020). 2019 annual report on co2 emissions from maritime transport. Brussels: European Commission.
  • Eurostat Statics Explained. (2020, Ağustos). EuroStat. Eurostat Statics Explained: https://ec.europa.eu/ adresinden alındı
  • Internatıonal Marıtıme Organızatıon. (2009). Guidelines for voluntary use of the ship energy efficiency operational indicator (EEOI) . London: IMO.
  • Küçük, Y. K., & Topçu, A. (2012). Deniz taşımacılığından kaynaklanan kirlilik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 4(2), 75-79.
  • Lister, J. (2014). Green shipping: governing sustainable maritime transport. Global Policy , 1-12.
  • Mitraa, S., Choudhury, B. K., Sengupta, P., & Agrawal, K. M. (2019). Assessment of environmental sustainability of maritime sector. TERI Information Digest on Energy and Environment, 18(4), 397-414.
  • Özdağ, U. (2011). Sessiz Bahar’dan sonra ses getiren elli yıl: kadın, çevre, sağlık. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 28(2), 179-199.
  • Özdemir, Ü. (2012). Türkiye'de gemilerden kaynaklı deniz kirliliğinin incelenmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2), 378-384.
  • Psaraftis, H. N. (2016). Green maritime logistics: the quest for win-win solutions. Transport Research Arena Conference (s. 133-142). Warsaw: Elsevier.
  • Şenol, S. (2020). Gemi kökenli emisyonlara dayalı alternatif sevk sistemleri. GiDB Dergi(18), 31-56.
  • WCED. (1987). Ortak geleceğimiz (our common future). İngiltere: Oxford University Press.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeşim Millet

Yahya Fidan 0000-0002-5012-3629

Nagehan Akoğlu 0000-0001-7438-8640

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Millet, Y., Fidan, Y., & Akoğlu, N. (2021). Ticari Gemilerden Kaynaklanan Karbon Emisyonları Üzerine Bir Araştırma. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 5(2), 223-242. https://doi.org/10.7596/jebm.31122021.006