Bu çalışmanın amacı, Türk-Alman küçük ve orta ölçekli firmaların (KOBİ) rekabet güçlerinin karşılaştırılarak, Avrupa Birliğine (AB) giriş sürecinde Türk KOBİ’lerinin güçlü ve zayıf taraflarını ortaya çıkarmaktır. Türkiye’deki KOBİ’lerin piyasaya giriş süreçlerinden başlayarak üretim, organizasyon, finansman ve pazarlama alanında karşılaştıkları ekonomik sorunların ışığında, inovasyon yaratma ve stratejik planlama kabiliyetleri incelenerek Alman KOBİ’leri ile rekabet etme yetenekleri değerlendirilmektedir. Elde edilen bulgular, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne tam üyeliği halinde, Avrupa’da yürütülen yüksek düzeyli Ar-Ge faaliyetlerinin Türk KOBİ’lerinin ekonomik performanslarını belirgin şekilde artırarak, özellikle ara mal üretiminde yüksek teknoloji kullanımını teşvik edeceğini ve bu yolla Türkiye’nin sanayileşme eşiğini aşmasında önemli bir rol oynayacağını ortaya koymaktadır.
Avrupa Birliği KOBİ Pazarlama Stratejileri Rekabet Gücü Kıyaslama
The objective of this study is to compare the competitiveness of Turkish - German small and medium-sized enterprises (SMEs) and to reveal the strengths and weaknesses of Turkish SMEs in the process of accession to the European Union (EU). This evaluation assesses the capacity of Turkish SMEs to compete with German SMEs, considering the economic challenges they face in production, organization, financing, and marketing from the start of their market entry process. This evaluation entails an examination of their innovation and strategic planning capabilities. The findings indicate that in the event of Turkey's full membership in the European Union, the high level of R&D activities carried out in Europe will significantly improve the economic performance of Turkish SMEs, encourage the use of high technology, especially in the production of intermediate goods, and thus play an important role in overcoming Turkey's industrialization threshold.
European Union SMEs Marketing Strategies Competitiveness Benchmark
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İktisat Teorisi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 23 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |