Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Etkisiyle Tüketicilerin Online Satın Alma Davranışlarında Yaşanan Değişim

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 25, 30.06.2021

Öz

Tüketiciler ekonomik koşullara uygun olarak zaman zaman farklı satın alma davranışları sergileyebilmektedirler. 2020 yılında tüketicilerin satın alma davranışlarında meydana gelen bu değişimleri gözlemleyebilmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini her yaştan tüketicilerin yer aldığı 202 kişi oluşturmaktadır. 22 sorudan oluşan anket katılımcılara internet aracılığıyla ulaştırılmıştır. Kullanıcıların online satın alma davranışlarında meydana gelen değişimin ölçülmesi amacıyla sorulan 14 ifadenin Cronbach’s Alpha değeri 0,786 olarak bulunmuş ve ölçek güvenilir olarak kabul edilmiştir.

Kaynakça

  • http://w3.bilecik.edu.tr/covid19/covid-19-nedir/ – Erişim Tarihi: 14.12.2020
  • https://covid19.saglik.gov.tr/ – Erişim Tarihi: 14.12.2020
  • https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-52114495 – Erişim Tarihi: 14.12.2020
  • Acar, M. ve Duran, M.S. (2020). Bir virüsün dünyaya ettikleri: covid-19 pandemisinin makroekonomik etkileri, International Journal of Social and Economic Sciences, 10(1), 54-67
  • https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/koronavirus-turkiyedeki-kobileri-nasil-etkiledi-41565981 – Erişim Tarihi: 14.12.2020
  • Yavuz, F. (2020). Tarıma Koronavirüs Etkisi. Kriter Dergisi, 2020, 5(46).
  • Kayabaşı Torun, E. (2020). Covid-19’un Piyasalara ve Tüketici Davranışlarına Etkisi, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 15-25
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2012). Tüketici Davranışları. İstanbul: MediCat Akademi, 12. Baskı
  • Solomon, M.R. (1995). Consumer Behaviour, Second Edition, USA.
  • Tatlıyer Gür, D. (2020). Ekonominin Koronavirüsle Mücadelesi, SETA, 1-170
  • https://www.mahfiegilmez.com/2020/03/cozum-modern-para-teorisinde-mi.html – Erişim Tarihi: 15.12.2020
  • Yıldırım, M. (2020). Koronavirüs Günlerinde Ekonomi, Çalışma Kağıdı, 1-59
  • Bhakat, R. S. ve Muruganantham, G. (2013). A review of impulse buying Behaviour. International Journal of Marketing Studies, 5(3), 656-679.
  • Dutton, J. E. (1986). “The Processing Of Crisis And Non-Crisis Strategic Issues”, Journal Of Management Studies, 23 (5), 501-517.
  • Nistorescu, T. ve Puiu, S. (2009). Marketing strategies used in crisis case study, MPRA Paper 17743, University Library of Munich, Germany.
  • https://www.webtekno.com/efsane-cuma-istatistikleri-2020-h102774.html– Erişim Tarihi: 15.12.2020
  • Ulusoy, M. (2020). Koronavirüs ile değişen pazarlama stratejileri. https://pazarlamaturkiye.com/koronavirus-ile-degisen-pazarlamastratejileri/ adresinden erişildi. – Erişim Tarihi: 15.12.2020
  • http://fintechtime.com/tr/2020/09/6-aylik-pandemi-doneminin-online-alisveris-istatistikleri-aciklandi/ – Erişim Tarihi: 03.01.2021
  • https://www.ntv.com.tr/ekonomi/kartli-alisverilerde-1-trilyon-lira-baraji-asildi,G7a0qEaksU-p1mh3fRHFLQ – Erişim Tarihi: 05.01.2021
  • https://www.worldometers.info/coronavirus/ – Erişim Tarihi: 03.01.2021
  • https://www.milliyet.com.tr/siyaset/esnafa-destek-paketi-6379854 – Erişim Tarihi: 06.01.2021
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Ali Özay 0000-0001-7625-6916

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özay, M. A. (2021). Covid-19 Etkisiyle Tüketicilerin Online Satın Alma Davranışlarında Yaşanan Değişim. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 5(1), 1-25.