Özet
Amaç: Bu araştırmada yetenek yönetimi, çalışan performansı ve iş tatmini arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırma nicel araştırma yönetimine göre tasarlanmıştır. Örneklem grubu İstanbul’da bankalarda çalışan 161 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verileri kolayda anket yöntemi ile toplanmıştır. Anket formunda, kavramsal yapılara ilişkin Likert tipi beş dereceli iki ölçek ve katılımcılara ilişkin demografik bilgi formuna yer verilmiştir. Araştırmanın hipotezleri YEM modeli ile test edilmiştir.
Bulgular: Korelasyon analizinde, yetenek yönetiminin alt boyutları ile iş tatmini arasında güçlü, orta ve zayıf düzeyde anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ancak regresyon analizi sonuçları, araştırmanın temel hipotezlerini desteklememiştir.
Özgünlük: Bu araştırma pandemi döneminde ve Rusya-Ukrayna savaşının devam ettiği dönemde yapılmıştır. Böyle bir süreçte yetenek yönetiminin çalışan performansına etkisi ve iş tatmini ile ilişkisine dair kanıt sunulması yöneticilere yol göstermesi ve özgün olması nedeniyle kıymetlidir.
Anahtar Kelimeler: Yetenek Yönetimi, Çalışan Performansı, İş Tatmini, Bankacılık Sektörü
JEL Sınıflandırması: M10
Yetenek Yönetimi Çalışan Performansı İş Tatmini Bankacılık Sektörü
İstanbul Ticaret Üniversitesi etik kurulundan 8.7.2022 tarih ve E-65836846-044-253622 sayı ile etik onayı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |