Girişimcilik, bir ülkenin ekonomik büyümesinde, inovasyonunda ve dönüşümünde önemli bir rol oynar. Önemine rağmen, birçok mezun bir dizi iç ve dış zorluk nedeniyle yeni bir iş kurma isteğini yerine getirememektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, paydaşların Umman'daki öğrenciler arasında girişimcilik gelişimini stratejize etmelerine yardımcı olan bir model geliştirmektir. Bu çalışmada, farklı literatür kaynakları ve önceki araştırmalar kullanılmıştır. Bu çalışmada tümdengelimli bir araştırma yaklaşımı kullanılmış ve birincil veriler, 478 yanıttan oluşan bir örneklem büyüklüğü ile olasılık dışı örnekleme tekniği aracılığıyla toplanmıştır.
Çalışma modeli, öğrenci girişimcilik büyümesini teşvik etmek amacıyla fikir aşamasından planlamaya, işletme büyümesinden kaynak tahsisine, pazar analizine ve yapısal desteğe kadar her şeyi kapsamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma ilgili literatüre ve sektöre yeni bilgiler eklemektedir. Araştırma modeli, yeni bir iş kurma ve sürdürmenin karmaşıklıklarında gezinmek için pratik araçlar ve bilgi sağlayarak Umman'daki girişimcilik büyümesini etkileyebilir. Ayrıca, Umman'ın girişimcilik ekosistemini iyileştirme, engelleri azaltma, girişimcilik niyetlerini iyileştirme ve öğrencilerin girişimcilik çabalarının önünü açma potansiyeline sahiptir.
girişimcilik geliştirme girişimcilik zorlukları işletme büyümesi yapısal destek ummanlı öğrenciler
Entrepreneurship plays a significant role in a country's economic growth, innovation, and transformation. Despite its significance, many graduates are unable to fulfil their desire to start a new business because of a number of internal and external challenges. Therefore, the main aim of this study is to develop a model that helps stakeholders strategize entrepreneurial development among students in Oman. In this study, different literature sources and previous research were used. This study uses a deductive research approach and primary data was collected through a non-probability sampling technique, with a sample size of 478 responses
The study model covers everything from ideation to planning, business growth to resource allocation, market analysis, and structural support, with the aim of fostering student entrepreneurial growth. Thus, this study adds new information to the related literature and the industry. The research model can influence entrepreneurship growth in Oman by providing practical tools and knowledge to navigate the complexities of starting and maintaining new business. Also, it has potential to improve Oman's entrepreneurial ecosystem, reduce obstacles, improve entrepreneurial intentions, and pave the way for students’ entrepreneurial endeavours.
entrepreneurship development entrepreneurship challenges business growth omani students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |