BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 3, 21 - 34, 01.06.2013

Öz

The most important factor reinforcing individual habits is the tendency to the habit initiating at an early age. In order to have the habit of reading become permanent at later ages, it needs to be acquired at an early age. Therefore, the family has a very important role in the individual acquiring the habit of reading. Prior to beginning school, children take persons in their living space as examples. The parent, who reads and encourages reading, and the other persons around the child have important roles in upbringing a society with a strong habit of reading. When it is considered that in information society there is a need for an education system that educates students, who read and question what they read, it can be said that reading education and the habit of reading primarily commences in the family and then develops at primary school. The purpose of this study is to contribute to the students spending quality time with their family and the development of the sympathy and habit of reading books with the support of the family. The study group of the study conducted according to the survey method consists of a total of 211 students studying in the 2nd, 3rd, 4th, and 5th grades at the Nesibe Aydın Schools in the province of Ankara during the 2011-2012 academic year and 582 parents. The questionnaire and the reading tracking table developed by the researchers was utilized as a data collection instrument in the study. At the end of the 8 week application period, parents were invited to the meeting providing information on the results of the project and they were awarded a “Certificate of Appreciation”. According to the data obtained from the study findings it was observed that parents were pleased to participate in this project, a positive change occurred in the reading habit of a large proportion of children and parents throughout the application period of the project, and sympathy for books started to appear in children

Kaynakça

  • Akça, G. (2002). Hikâye haritası yönteminin, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri üzerine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:Gazi Üniversitesi.
  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Akyol, H. (2001). İlköğretim okulları 5. sınıf Türkçe kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili soruların analizi, Eğitim Yönetimi, (26).
  • ALA. (1978). Bookreading and library usage. A study of habits and perceptions. New Jersey: Gallup.
  • Arıcı, Ali Fuat. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008, 5(10)91-100.
  • Bamberger, R. (1990). Okuma Alışkanlığını Geliştirme (Çev: Bengü Çapar). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • BİRCAN, İsmail ve M. Tekin. (1989). Türkiye’de okuma alışkanlığının azalması sorunu ve çözüm yolları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22 (1), 393-410.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara:Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. (2002). Lise II. sınıf öğrencilerinin sessiz okuma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Demirel, M. (1993). Öğrenme stratejilerinin öğretilmesi, Eğitim ve Bilim, 17 (83): 52-59.
  • Deretarla, E. (2000). Kaynaştırma uygulaması yapan ilköğretim okullarının 3. sınıfına devam eden normal işiten ve işitme engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi. Yayınlammamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dökmen, Ü. (1989). Okuma becerisi ilgisi ve alışkanlığı üzerine psiko-sosyal bir araştırma. Yayımlanmamış Araştırma, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Egelioğlu, F.V. (1989). Okuduğunu anlama düzeyinin ve öğrenme için harcanan zamanın bilişsel öğrenme düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Erginer, E. (1998). İlköğretim 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesi, 4. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildiri Kitabı, 15-16 Kasım http://www.egitim.aku.edu.tr/erginer5.htm Müftüoğlu, Pamukkale Üniversitesi. Koç, S. ve G. (2008). Dinleme ve okuma öğretimi. www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/2277/unite04.pdf
  • Koçyiğit, S. (2003). İlköğretim I. Kademedeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin öğrencilere kazandırılmasının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: ankara üniversitesi örneği, Bilgi Dünyası, 9(2)431-465.
  • Özsoy, Y. (1986). Okuma yetersizliği II, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(2),121.
  • Şengül, M. ve S. K. Yalçın (2004). Okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan bir model önerisi. Millî Eğitim Dergisi. Number 164, Fall 2004.
  • Tazebay, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Tosunoğlu, Mesiha. (2002). Türkçe öğretiminde okuma alışkanlığı ve çocukların okuma eğilimleri, Türk Dili,(609):547-563.
  • Yangın, B. (1999). Dinlediğini anlama becerisini geliştirmede elves yönteminin etkililiği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara:Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.

Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi

Yıl 2013, Sayı: 3, 21 - 34, 01.06.2013

Öz

Kaynakça

  • Akça, G. (2002). Hikâye haritası yönteminin, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri üzerine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:Gazi Üniversitesi.
  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • Akyol, H. (2001). İlköğretim okulları 5. sınıf Türkçe kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili soruların analizi, Eğitim Yönetimi, (26).
  • ALA. (1978). Bookreading and library usage. A study of habits and perceptions. New Jersey: Gallup.
  • Arıcı, Ali Fuat. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008, 5(10)91-100.
  • Bamberger, R. (1990). Okuma Alışkanlığını Geliştirme (Çev: Bengü Çapar). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • BİRCAN, İsmail ve M. Tekin. (1989). Türkiye’de okuma alışkanlığının azalması sorunu ve çözüm yolları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22 (1), 393-410.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara:Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. (2002). Lise II. sınıf öğrencilerinin sessiz okuma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri üzerine bir araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Demirel, M. (1993). Öğrenme stratejilerinin öğretilmesi, Eğitim ve Bilim, 17 (83): 52-59.
  • Deretarla, E. (2000). Kaynaştırma uygulaması yapan ilköğretim okullarının 3. sınıfına devam eden normal işiten ve işitme engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi. Yayınlammamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Dökmen, Ü. (1989). Okuma becerisi ilgisi ve alışkanlığı üzerine psiko-sosyal bir araştırma. Yayımlanmamış Araştırma, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Egelioğlu, F.V. (1989). Okuduğunu anlama düzeyinin ve öğrenme için harcanan zamanın bilişsel öğrenme düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Erginer, E. (1998). İlköğretim 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesi, 4. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildiri Kitabı, 15-16 Kasım http://www.egitim.aku.edu.tr/erginer5.htm Müftüoğlu, Pamukkale Üniversitesi. Koç, S. ve G. (2008). Dinleme ve okuma öğretimi. www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/2277/unite04.pdf
  • Koçyiğit, S. (2003). İlköğretim I. Kademedeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin öğrencilere kazandırılmasının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: ankara üniversitesi örneği, Bilgi Dünyası, 9(2)431-465.
  • Özsoy, Y. (1986). Okuma yetersizliği II, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(2),121.
  • Şengül, M. ve S. K. Yalçın (2004). Okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan bir model önerisi. Millî Eğitim Dergisi. Number 164, Fall 2004.
  • Tazebay, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Tosunoğlu, Mesiha. (2002). Türkçe öğretiminde okuma alışkanlığı ve çocukların okuma eğilimleri, Türk Dili,(609):547-563.
  • Yangın, B. (1999). Dinlediğini anlama becerisini geliştirmede elves yönteminin etkililiği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara:Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erten Gökçe Bu kişi benim

Aliye Erdem Bu kişi benim

Fatma Papak Bu kişi benim

Hande Akman Bu kişi benim

Volkan Özkösem Bu kişi benim

Burcu Tuzman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gökçe, E., Erdem, A., Papak, F., Akman, H., vd. (2013). Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi. Journal of Education and Future, 1(3), 21-34.
AMA Gökçe E, Erdem A, Papak F, Akman H, Özkösem V, Tuzman B. Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi. JEF. Haziran 2013;1(3):21-34.
Chicago Gökçe, Erten, Aliye Erdem, Fatma Papak, Hande Akman, Volkan Özkösem, ve Burcu Tuzman. “Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi”. Journal of Education and Future 1, sy. 3 (Haziran 2013): 21-34.
EndNote Gökçe E, Erdem A, Papak F, Akman H, Özkösem V, Tuzman B (01 Haziran 2013) Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi. Journal of Education and Future 1 3 21–34.
IEEE E. Gökçe, A. Erdem, F. Papak, H. Akman, V. Özkösem, ve B. Tuzman, “Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi”, JEF, c. 1, sy. 3, ss. 21–34, 2013.
ISNAD Gökçe, Erten vd. “Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi”. Journal of Education and Future 1/3 (Haziran 2013), 21-34.
JAMA Gökçe E, Erdem A, Papak F, Akman H, Özkösem V, Tuzman B. Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi. JEF. 2013;1:21–34.
MLA Gökçe, Erten vd. “Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi”. Journal of Education and Future, c. 1, sy. 3, 2013, ss. 21-34.
Vancouver Gökçe E, Erdem A, Papak F, Akman H, Özkösem V, Tuzman B. Okuma Alışkanlığını Geliştirmede Örnek Bir Uygulama: Okuyorum-Öğreniyorum Projesi. JEF. 2013;1(3):21-34.