İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ursula K. Le Guin’nin Lavinia Romanının Feminist Bir İncelemesi

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 120 - 130, 17.12.2024

Öz

Bu makale, Luce Irigaray ve Gayle Rubin'in geliştirdikleri teoriler ışığında kadınların maruz kaldığı tahakkümü feminist bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Makale, Irigaray ve Rubin’in kavram ve teorilerinden yararlanarak Ursula K. Le Guin'in Lavinia romanını analiz etme amacı taşımaktadır. Irigaray fallus ve söz merkezciliği eleştirerek, kadınların simgesel düzenden dışlandığına vurgu yapmaktadır. Irigaray’ın önemli bir diğer argümanı, ataerkil toplumlarda erkekler arası ilişkiler kurmak ve geliştirmek adına kadınların takas edildiğidir. Rubin de benzer bir şekilde kadınların alınıp satılan metalara dönüşmesine neden olan akrabalık sistemlerine odaklanmakta ve kadınların erkeklerin boyundurlukları altına girmelerinin kökenlerini araştırmaktadır. Bahsedilen temalar, Virgil'in Aeneid adlı epik şiirinin yeniden bir yorumlanması olan Lavinia’da görülebilmektedir. Roman, Lavinia’nın özerk bir birey olamamasına, metalaştırılmasına ve ataerkil normların dikte ettiği rollere (bakire, eş ve anne) bürünme zorunluluğuna odaklanmaktadır. Çalışma, Irigaray ve Rubin'in teorileri ve Le Guin'in anlatısıyla, Lavinia adlı romanın kadınlar üstünde kurulan tahakkümü ve kadınların temsil sorununa nasıl yaklaşıldığını incelemeyi hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Adichie, C.N. (2014). We Should All Be Feminists. Fourth Estate.
  • Bainbridge, C. (2017). Luce Irigaray. Turner, B.S. ve Elliot A. (Ed.), Çağdaş Toplum Kuramından Portreler. (1st ed., pp. 107-126). İletişim Yayınları.
  • Delice, D. (2022). Luce Irıgaray’ın Teorisinde Cinsel Fark Kavramı Ve Dönüştürücü Eylem Olarak Mimesis. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. Vol. 33, 131-156.
  • Irigaray, L. (1985). This Sex Which is Not One. Cornell University Press.
  • Le Guin, U. (2010). Lavinia. Phoenix.
  • Povinelli, E.A. (2006). Feminism as a Way of Life. Women’s Studies Quarterly. Vol. 34, 1/2, 438-441.
  • Rochelle, W. G. (2001). Communities of the Heart: The Rhetoric of Myth in the Fiction of Ursula K. Le Guin. Liverpool University Press
  • Rubin G. S. (2013). Deviations: A Gayle Rubin Reader. Duke University Press Books.
  • T.S. Miller (2010). Myth‐Remaking in the Shadow of Vergil: The Captive(‐ated) Voice of Lavinia. Mythlore. Vol. 29, 1, 29-50.
  • Virgil. (2010). The Aeneid. Penguin Books.
  • Zimmerman, T. (2016) Revisiting Irigaray’s Essay “Women on the Market”. Women’s Studies, Vol 45, 5, 425-443.

A Feminist Reading of Ursula K. Le Guin’s Lavinia

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 120 - 130, 17.12.2024

Öz

This paper explores the subordination of women through the feminist lens, drawing from the works of feminist critics Luce Irigaray and Gayle Rubin. In light of their theories, the paper aims to analyze Ursula K. Le Guin's novel Lavinia. Irigaray's critique of phallogocentrism highlights the exclusion of women from the symbolic order, pointing out that the patriarchal society functions with the practice of exchanging women in order to establish relations between men. Rubin likewise focuses on kinship systems that commodify women and traces the roots of women’s subordination. These themes are highlighted in Le Guin’s novel Lavinia, which is a reimagining of Virgil's Aeneid from Lavinia's perspective. The novel highlights her lack of autonomy, her commodification and the roles that are dictated by the patriarchal norms, namely the role of the virgin and later on, the wife and the mother. Through Irigaray and Rubin's insights and Le Guin's narrative, this paper aims to navigate the issue of women's subordination, emphasizing how the novel sheds light on women’s oppression and representation.

Kaynakça

  • Adichie, C.N. (2014). We Should All Be Feminists. Fourth Estate.
  • Bainbridge, C. (2017). Luce Irigaray. Turner, B.S. ve Elliot A. (Ed.), Çağdaş Toplum Kuramından Portreler. (1st ed., pp. 107-126). İletişim Yayınları.
  • Delice, D. (2022). Luce Irıgaray’ın Teorisinde Cinsel Fark Kavramı Ve Dönüştürücü Eylem Olarak Mimesis. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. Vol. 33, 131-156.
  • Irigaray, L. (1985). This Sex Which is Not One. Cornell University Press.
  • Le Guin, U. (2010). Lavinia. Phoenix.
  • Povinelli, E.A. (2006). Feminism as a Way of Life. Women’s Studies Quarterly. Vol. 34, 1/2, 438-441.
  • Rochelle, W. G. (2001). Communities of the Heart: The Rhetoric of Myth in the Fiction of Ursula K. Le Guin. Liverpool University Press
  • Rubin G. S. (2013). Deviations: A Gayle Rubin Reader. Duke University Press Books.
  • T.S. Miller (2010). Myth‐Remaking in the Shadow of Vergil: The Captive(‐ated) Voice of Lavinia. Mythlore. Vol. 29, 1, 29-50.
  • Virgil. (2010). The Aeneid. Penguin Books.
  • Zimmerman, T. (2016) Revisiting Irigaray’s Essay “Women on the Market”. Women’s Studies, Vol 45, 5, 425-443.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Su Ergin 0000-0001-6398-122X

Erken Görünüm Tarihi 13 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 16 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergin, S. (2024). A Feminist Reading of Ursula K. Le Guin’s Lavinia. Journal of English Language, 2(2), 120-130.