Bu çalışma, Education 4.0 çerçevesinde yapay zekânın (AI) dil öğrenimine etkilerini kapsamlı bir şekilde değerlendirmektedir. Araştırmanın temel amacı, AI teknolojilerinin kişiselleştirilmiş, esnek ve öğrenci merkezli öğrenim deneyimlerine olan katkılarını incelemektir. Metodoloji olarak, IEEE Xplore veritabanından seçilen 10 akademik makale üzerinden sistematik bir literatür taraması yapılmıştır. Örneklem, AI tabanlı dil öğrenme uygulamalarını ve platformlarını değerlendiren çalışmalardan oluşmaktadır. Bulgular, AI’nın dil öğreniminde önemli bir rol oynadığını ve kişiselleştirilmiş öğrenme yolları sunarak gerçek zamanlı geri bildirim sağladığını, ayrıca öğreniciye daha fazla özerklik kazandırdığını göstermektedir. Bununla birlikte, AI’nın ölçeklenebilirlik ve duygusal etkileşim açısından bazı sınırlamaları olduğu tespit edilmiştir. Çalışma, yapay zekânın dil öğrenimi süreçlerini nasıl dönüştürdüğüne dair önemli bulgular sunarken, bu teknolojilerin geniş çaplı kullanımı için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini de ortaya koymaktadır.
Yapay Zeka Eğitim 4.0 Kişiselleştirilmiş Öğrenme Özerk Öğrenme Yapay Zeka Destekli Dil Platformları
This study provides a comprehensive evaluation of the impact of artificial intelligence (AI) on language learning within the framework of Education 4.0. The primary objective is to examine how AI technologies contribute to personalized, flexible, and student-centered learning experiences. The methodology involves a systematic review of 10 academic articles sourced from the IEEE Xplore database. The sample consists of studies that assess AI-based language learning applications and platforms. The findings indicate that AI plays a significant role in personalizing learning pathways, providing real-time feedback, and promoting greater learner autonomy. However, limitations were identified in terms of scalability and emotional interaction. The study offers important insights into how AI is transforming language learning processes, while also emphasizing the need for further research to enable broader adoption and to overcome current technological and emotional challenges
Artificial Intelligence Education 4.0 Personalized Learning Autonomous Learning AI-Powered language Platforms
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |