Bu çalışmada, öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin, rehberlik, teftiş ve olumlu duygular geliştirmelerine ilişkin tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda çalışmada verileri toplamak için Sümbül ve İnandı (2005) tarafından geliştirilen 20 maddelik ölçekten yararlanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nicel yöntem olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Erdemli ilçesinde seçilen 3 ilkokul, 2 ortaokul ve 2 anaokulunda görevli olan toplam 129 öğretmen oluşturmaktadır. Ölçekle elde edilen veriler, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) ile çözümlenmiştir. Anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin, rehberlik, teftiş ve olumlu duygular geliştirmelerine ilişkin genel tutumları “kararsızım” şeklinde olmuştur.
In this study, it has been tried to determine the attitudes of teachers and primary school inspectors towards guidance, inspection and developing positive emotions. In this context, a 20-item scale developed by Sümbül and İnandı (2005) was used to collect data in the study. As a research method, descriptive survey model was used as a quantitative method. The study group of the research consists of a total of 129 teachers working in 3 primary schools, 2 secondary schools and 2 kindergartens selected in the Erdemli district of Mersin province in the 2018-2019 academic year. The data obtained from the scale were analyzed by percentage, frequency, mean, standard deviation, t-test and one-way analysis of variance (anova). The general attitudes of teachers working in kindergarten, primary and secondary schools and primary education inspectors towards guidance, inspection and developing positive emotions were "I am undecided".
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |