Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, , 198 - 216, 30.06.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1302486

Öz

Bir toplumda içerisinde bulunduğu mevcut pozisyonu ve gelecekteki pozisyonunu belirleyecek olanlar doğrudan öğretmenlerdir. Bu anlamda öğretmenlerin toplumu çağdaş seviyeye çıkaracak olan kişilerin olduğu unutulmamalıdır. Öğretmenlerin bu önemli vazifeyi icra ederken ve rahta bir biçimde işini yaparken zorlukla karşılaşmamaları gerekmektedir. Bu anlamda öğretmenlerin sınıf ortamında rahat olmaları ve sınıfı yönetme açısından etkili becerilere sahip olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin farklı değişkenler açısından sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi amacıyla yapılan bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenleri, örneklem grubunu ise gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 408 (284 erkek, 124 kadın) öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Yüksel (2013) tarafından geliştirilen “Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Normallik ve homojenlik sınamasının akabinde ikili gruplarda bağımsız gruplarda t testi, ikiden fazla grupların olduğu değişkenlerde ise tek yönlü varyans analizi ve LSD post-hoc test düzeltmesi yapılmıştır. Değerler ortalama ve standart sapma şeklinde sunulmuştur ve 0.05 anlamlılık düzeyinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda; ölçeğin öğrenme-öğretmen süreci ile iletişim alt boyutlarında kadınlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca evli katılımcılar lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken, yaş grubunda ölçeğin alt boyutlarından sınıfın fiziksel düzeni, öğrenme-öğretme süreci, iletişim ve davranış yönetimi alt boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Eğitim durumu değişkenine göre herhangi bir anlamlılık görülmezken, görev süresi değişkeni açısından sınıfın fiziksel düzeni, öğrenme-öğretme süreci, davranış yönetimi ve mativasyon alt boyutlarından anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Görev yapılan okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olduğu görülürken, haftalık ders saati değişkeni açısından ise ölçeğin bütün alt boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye.
  • Aküzüm, C., & Gültekin, S. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 88-107.
  • Ayar, A. R., & Arslan, R. (2008). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi performansının araştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 335-344.
  • Coetzee, S., Niekerk, E.V., & Wydeman, J. (2015). An educator's guide to effective clasroom management. Van Schaik Publishers.
  • Çelik, V. (2003). Sınıf Yönetimi (2. Baskı). Nobel.
  • Çelik, O. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerin öz yeterlikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Developing a classroom management skillsin ventory forpre school teach ersand the correlation of preschool teachers’ classroom managemen tskills with different variables. Education and Science, 40(177), 187-201.
  • Doğan, Ö. (2019). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili Sultanbeyli Örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Drang, D.M. (2011). Pre school teachers’ beliefs, knowledge, and practices related to classroom management, [Unpublished doctoral candidate thesis]. University of Maryland, Maryland, USA.
  • Durgun, B. (2010). Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sancaktepe İlçesi Örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Yeditepe Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Durmaz, C. (2020). Öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeyleri ile okul iklimine ilişkin algıları ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye.
  • Ekici, F.Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 48-58.
  • Ekici, G. (2004). İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 29(131), 50-60.
  • Ekici, C. (2018). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile sınıf yönetimi, becerileri arasındaki ilişki (Çanakkale ili örneği). [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
  • Erişen, Y. (2004). Sınıfta öğretim liderliği. İçinde (Ed. Ş. Erçetin, Ç. Özdemir), Sınıf yönetimi, (s. 33-71), Asil Yayın.
  • Gökçe, Z. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeylerinin belirli değişkenler açısından incelenmesi (Denizli ili örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Türkiye.
  • Gümüş, E. (2016). Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Güven, E.D., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma, [Yayınlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Kaplan-Adıyeke, Ş. (2019). İlkokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda düşünceleri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moghtadaie, L., & Hoveida, R. (2015). Relation ship between academic optimism and classroom management styles of teachers-casestudy: Elementary school teachers in Isfahan International. Education Publis hedby Canadian Center of Science and Education Studies, 8(11), 1913-1920.
  • Ocakcı, E., & Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620.
  • Özçakır, S. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları Düzce ili örneği, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye.
  • Özdemir, S., & Sivrikaya, K. (2017). Ortaokullarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetim beceri düzeylerinin incelenmesi. İnternational Multilingual Journal of Science and Technology, 2(5), 221-230.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M.C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 617- 635.
  • Perren, S., Herrmann, S., Iljuschin, I., Frei, D., Körner, C., & Sticca, F. (2017). Child center ededucation al practice in differente arly education settings: associations with professionals’ attitudes, self-efficacy and preoffessional back round. Early Child Hood Research Quarterly, 38(2), 137-148.
  • Raba, A. A. (2016). The challenge of classroom leadership and management facing newly appointed teachers, American Journal of Educational Research, 4(2), 0-0.
  • Richards, J.C., & Schmidt, R.W. (2010). Longman dictionary of languaneteaching and applied linguistics. Pearson Education Limited.
  • Saraç Yılmaz, L., İnce, L.M., Kirazcı, S., & Çiçek, Ş. (2015). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders zaman yönetimi davranışları ve kullandıkları öğretim yöntemleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 3-10.
  • Selli - Güven, E. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin sınıfta karşılaştığı disiplin sorunları ve bunlara çözüm bulma stratejileri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye.
  • Sönmez, E. (2014). İlk ve orta okullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişki, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu, Türkiye.
  • Sucuoğlu, B. (2008). Okul öncesi sınıflarda kaynaştırma ve sınıf yönetimi. Çoluk Çocuk Dergisi, 0, 40-45.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal, P., & Özokçu, O. (2004), Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Tunca, Ö. (2010). Duygusal zeka düzeylerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi ve bir araştırma, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Ünlü, H., & Aydos, L. (2010). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 45-56.
  • Yalçınkaya, M., & Tombul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 1-10.
  • Yeşilyurt, E., & Çankaya, İ. (2008). Sınıf yönetimi açısından öğretmen niteliklerinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 274-295.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği), [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.

Examınatıon of Physıcal Educatıon Teachers' Classroom Management Skılls in Terms of Dıfferent Varıables

Yıl 2023, , 198 - 216, 30.06.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1302486

Öz

It is directly teachers who will determine the current position and future position in a society. In this sense, it should not be forgotten that teachers are the people who will bring the society to the modern level. Teachers should not encounter any difficulties while performing this important duty and doing their job comfortably. In this sense, teachers need to be comfortable in the classroom environment and have effective skills in terms of managing the classroom. The aim of this study is to examine the classroom management skills of physical education teachers in terms of different variables. The population of the study consists of physical education teachers working in Gaziantep, and the sample group consists of 408 (284 male, 124 female) teachers selected on a voluntary basis. As a data collection tool in the research; “Classroom Management Skills Scale” developed by Yüksel (2013) was used. SPSS 22.0 program was used in the analysis of the data. After testing for normality and homogeneity, t-test for independent groups in paired groups, one-way analysis of variance and LSD post-hoc test correction were performed for variables with more than two groups. Values were presented as mean and standard deviation, and were analyzed at a significance level of 0.05. As a result of the research; It was determined that there was a significant difference in favor of women in the learning-teacher process and communication sub-dimensions of the scale. In addition, it was determined that there was a significant difference in favor of married participants, while there was a significant difference in the physical organization of the class, learning-teaching process, communication and behavior management sub-dimensions of the age group. While no significance was observed according to the educational status variable, it was determined that there was a significant difference in terms of the duration of duty variable from the physical organization of the classroom, learning-teaching process, behavior management and motivation sub-dimensions. While it was seen that there was a significant difference according to the type of school variable, there was a significant difference in all subdimensions of the scale in terms of the weekly course hour variable.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye.
  • Aküzüm, C., & Gültekin, S. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 88-107.
  • Ayar, A. R., & Arslan, R. (2008). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi performansının araştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 335-344.
  • Coetzee, S., Niekerk, E.V., & Wydeman, J. (2015). An educator's guide to effective clasroom management. Van Schaik Publishers.
  • Çelik, V. (2003). Sınıf Yönetimi (2. Baskı). Nobel.
  • Çelik, O. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerin öz yeterlikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Developing a classroom management skillsin ventory forpre school teach ersand the correlation of preschool teachers’ classroom managemen tskills with different variables. Education and Science, 40(177), 187-201.
  • Doğan, Ö. (2019). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili Sultanbeyli Örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Drang, D.M. (2011). Pre school teachers’ beliefs, knowledge, and practices related to classroom management, [Unpublished doctoral candidate thesis]. University of Maryland, Maryland, USA.
  • Durgun, B. (2010). Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sancaktepe İlçesi Örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Yeditepe Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Durmaz, C. (2020). Öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeyleri ile okul iklimine ilişkin algıları ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye.
  • Ekici, F.Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 48-58.
  • Ekici, G. (2004). İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 29(131), 50-60.
  • Ekici, C. (2018). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile sınıf yönetimi, becerileri arasındaki ilişki (Çanakkale ili örneği). [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
  • Erişen, Y. (2004). Sınıfta öğretim liderliği. İçinde (Ed. Ş. Erçetin, Ç. Özdemir), Sınıf yönetimi, (s. 33-71), Asil Yayın.
  • Gökçe, Z. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeylerinin belirli değişkenler açısından incelenmesi (Denizli ili örneği), [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Türkiye.
  • Gümüş, E. (2016). Türkçe öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Güven, E.D., & Cevher, N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 71-92.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma, [Yayınlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Kaplan-Adıyeke, Ş. (2019). İlkokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda düşünceleri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moghtadaie, L., & Hoveida, R. (2015). Relation ship between academic optimism and classroom management styles of teachers-casestudy: Elementary school teachers in Isfahan International. Education Publis hedby Canadian Center of Science and Education Studies, 8(11), 1913-1920.
  • Ocakcı, E., & Samancı, O. (2019). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri ve sınıf yönetimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620.
  • Özçakır, S. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları Düzce ili örneği, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye.
  • Özdemir, S., & Sivrikaya, K. (2017). Ortaokullarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetim beceri düzeylerinin incelenmesi. İnternational Multilingual Journal of Science and Technology, 2(5), 221-230.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z., & Küllük, M.C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 617- 635.
  • Perren, S., Herrmann, S., Iljuschin, I., Frei, D., Körner, C., & Sticca, F. (2017). Child center ededucation al practice in differente arly education settings: associations with professionals’ attitudes, self-efficacy and preoffessional back round. Early Child Hood Research Quarterly, 38(2), 137-148.
  • Raba, A. A. (2016). The challenge of classroom leadership and management facing newly appointed teachers, American Journal of Educational Research, 4(2), 0-0.
  • Richards, J.C., & Schmidt, R.W. (2010). Longman dictionary of languaneteaching and applied linguistics. Pearson Education Limited.
  • Saraç Yılmaz, L., İnce, L.M., Kirazcı, S., & Çiçek, Ş. (2015). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders zaman yönetimi davranışları ve kullandıkları öğretim yöntemleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 3-10.
  • Selli - Güven, E. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin sınıfta karşılaştığı disiplin sorunları ve bunlara çözüm bulma stratejileri, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye.
  • Sönmez, E. (2014). İlk ve orta okullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişki, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu, Türkiye.
  • Sucuoğlu, B. (2008). Okul öncesi sınıflarda kaynaştırma ve sınıf yönetimi. Çoluk Çocuk Dergisi, 0, 40-45.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal, P., & Özokçu, O. (2004), Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Tunca, Ö. (2010). Duygusal zeka düzeylerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi ve bir araştırma, [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Ünlü, H., & Aydos, L. (2010). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 45-56.
  • Yalçınkaya, M., & Tombul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 1-10.
  • Yeşilyurt, E., & Çankaya, İ. (2008). Sınıf yönetimi açısından öğretmen niteliklerinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 274-295.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği), [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melike Durmuş 0000-0002-6351-4346

Fikret Alıncak 0000-0003-3459-3441

Mehmet Akgül 0009-0001-3600-1254

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Durmuş, M., Alıncak, F., & Akgül, M. (2023). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 198-216. https://doi.org/10.52974/jena.1302486

Flag Counter