Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, , 408 - 418, 30.12.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1376852

Öz

Kaynakça

  • Ada, S., & Ünal, S. (2000). Sınıf yönetimi. Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Birimi.
  • Ağaoğlu, E. (2005). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. Pegem A.
  • Alıncak, F., & Öztürk, M. A. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. In M. A. Öztürk, & S. Gönülateş, (Eds.), Herkes için spor ve wellness araştırmaları. Akademisyen Kitabevi.
  • Atıcı, M. (2001). Yüksek ve düşük yetkinlik düzeyine sahip öğretmenlerin sınıf yönetimi stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (28), 483-499.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi.
  • Aytekin, H. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Balay, R. (2003) 2000’li yıllarda sınıf yönetimi. Sandal Yayınları.
  • Başar, H. (2014). Sınıf yönetimi. Anı.
  • Büyükalan Filiz, S. (2015). Sınıfta zaman yönetimi. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini. Anı.
  • Celep, C. (2008). Sınıf yönetiminde kuram ve uygulama. Pegem A Akademi.
  • Charles, C. M. (1996). Building classroom discipline. Longman Publishers.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Demirel, O. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Pegem A .
  • Demirtaş, H. (2006). Yönetim kuram ve yaklaşımları eğitiminin ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi paradigmalarına etkileri. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 49–70.
  • Demirtaş, H. (2016). Sınıf yönetiminin temelleri. In H. Kıran, & K. Çelik (Eds.), Etkili sınıf yönetimi. Anı.
  • Doyle, W. (1986). Classroom organization and management, Handbook of Research in Teaching. MacMillan.
  • Dönmez, B. (2007). Sosyal bir sistem olarak sınıf. M. Şişman, & S. Turan (Eds.) Sınıf yönetimi. Pegem Akademi Duke, D., & Meckel, A. (1984). Teacher’s guide toclassroom management. Random House.
  • Durmuş, M., Alıncak, F. & Akgül, M. (2023). Beden Eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 198-216.
  • Erden, M. (2001). Sınıf yönetimi. Alkım Yayınları
  • Erdoğan, İ. (2008). Sınıf yönetimi: Ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. Alfa.
  • Gee, G. (2001). What graduates in education fear mostabout their first year of teaching? [Conference presentation] Annual Meeting of the Louisiana Educational Research Association, Baton Rouge, USA.
  • Gündüz, Y., & Can, E. (2013). Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 419-446.
  • Jones, V. F., & Jones, L. S. (2001). Comprehensive classroom management: craeting communities of support and solving problems. Allynand Bacon.
  • Kılbaş, Ş. (2014) Sınıf yönetimi. Akademisyen Kitabevi.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classrooms. Holt, Rinehart and Winston.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınevi.
  • Landau, B. M. (2001). Teaching classroom management: a stand-alonenecessityforpreparing new teachers. [Conference presentation] Annual Meeting of theAmerican Educational Research Association, Seattle, USA.
  • Langdon, C. A. (1996). The third phi delta kappa poll of teachers attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 78(3), 244–250.
  • Lewis, R. (1999). Teachers copingwiththestress of classroom discipline. Social Psychology of Education, 3(3),155-171.
  • Mccormack, P. (1997). Parents and teachers: partners in whole person formation. [Conference presentation] Annual Convention and the Exposition of the NationalCatholic Educational Association, Minneapolis, USA.
  • Ök, M., Göde, O., & Alkan, V. (2000). İlköğretimde öğretmen-öğrenci etkileşiminde sınıf yönetimi kurallarının etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 145, 20-24.
  • Özdemir, İ. E. (2004). Sınıf yönetimi. Asil Yayın Dağıtım. Paliç, G., & Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 199-220.
  • Sarı, H. (2002). Özel eğitime muhtaç öğrencilerin eğilimleriyle ilgili çağdaş öneriler. Pegem A.
  • Sarıçoban, A. (2005). Classroom management skills of the language teachers, Journal of Language and LinguisticStudies, 1(1),1-11.
  • Sarıtaş, M. (2003). Sınıf yönetimi ve disiplini ile ilgili kurallar geliştirme. In L. Küçükahmet (Ed), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J., & Çakıroğlu, E. (2006). Beliefs of Turkishpre-service elementary teachers regarding science teaching efficacy and classroom management. In K. Mutua & C. S. Sunal (Eds.), Crosscurrents and crosscuttingthemes. Information Age Publishing.
  • Shechtman, Z., & Leichtentritt, J. (2004). Affectiveteaching: a methodtoenhance classroom management. EuropeanJournal of Teacher Education, 27(3), 323-333.
  • Spettel, G. B. (1983). Classroom discipline: now?, Clearing House, 56(6), 266-68. Şahin, A. (2011). Öğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 239-259.
  • Taşkaya, M. S. (2014). Sınıf yönetiminin temelleri. In B. Dilmaç & H. Ekşi (Eds) Sınıf yönetimi. Pegem.
  • Türnüklü, A. (1999). İlkokullarda sınıf yönetimi. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/tez_ozetleri/aturnuklu.html.
  • Ünal, Z., & Ünal, A. (2009). Comparingbeginning and experienced teachers’ perceptions of classroom management beliefs and practices in elementary schools in Turkey. The Educational Form, 73, 256-270.
  • Weınsteın, C. S. (2007). Secondary classroom management: Lessons from research and practice. McGraw Hill.
  • Weınsteın, C. S., & Mignano, A. J. (1993). Elementary classroom management: Lessonsfrom research and practice. McGraw Hill.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, N., &Altunbaş, S. (2012). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 183-196.

Evaluation of the Opinions of Teachers Working in Different Branches on How Effective Classroom Management Should Be

Yıl 2023, , 408 - 418, 30.12.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1376852

Öz

The purpose of this study is to evaluate the opinions of different branch teachers on how effective classroom management should be. In the study group of the research, face-to-face interview technique was used with 20 different branch teachers working within the Gaziantep Provincial Directorate of National Education and on a voluntary basis. In the research, the interview method, which is one of the qualitative research methods, was used and the data obtained was analyzed by the content analysis method. As a result of the research, teachers for effective classroom management; They stated that classroom discipline should be maintained and one should be open to innovation and development. In addition, it has been stated that creating a democratic and free environment, ensuring cooperation with students and involving students in the decision-making process will contribute to effective classroom management. In the classroom environment of the teachers participating in the research; It has been determined that increasing the student's motivation, focusing on the use of equipment and planning the lesson will increase success. In addition, it was concluded that teachers' following innovations in their fields, improving themselves and having effective communication skills will create a positive classroom environment.

Kaynakça

  • Ada, S., & Ünal, S. (2000). Sınıf yönetimi. Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Birimi.
  • Ağaoğlu, E. (2005). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. Pegem A.
  • Alıncak, F., & Öztürk, M. A. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. In M. A. Öztürk, & S. Gönülateş, (Eds.), Herkes için spor ve wellness araştırmaları. Akademisyen Kitabevi.
  • Atıcı, M. (2001). Yüksek ve düşük yetkinlik düzeyine sahip öğretmenlerin sınıf yönetimi stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (28), 483-499.
  • Aydın, A. (2008). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi.
  • Aytekin, H. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Balay, R. (2003) 2000’li yıllarda sınıf yönetimi. Sandal Yayınları.
  • Başar, H. (2014). Sınıf yönetimi. Anı.
  • Büyükalan Filiz, S. (2015). Sınıfta zaman yönetimi. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini. Anı.
  • Celep, C. (2008). Sınıf yönetiminde kuram ve uygulama. Pegem A Akademi.
  • Charles, C. M. (1996). Building classroom discipline. Longman Publishers.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. In L. Küçükahmet (Ed). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi. Nobel.
  • Demirel, O. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Pegem A .
  • Demirtaş, H. (2006). Yönetim kuram ve yaklaşımları eğitiminin ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi paradigmalarına etkileri. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 49–70.
  • Demirtaş, H. (2016). Sınıf yönetiminin temelleri. In H. Kıran, & K. Çelik (Eds.), Etkili sınıf yönetimi. Anı.
  • Doyle, W. (1986). Classroom organization and management, Handbook of Research in Teaching. MacMillan.
  • Dönmez, B. (2007). Sosyal bir sistem olarak sınıf. M. Şişman, & S. Turan (Eds.) Sınıf yönetimi. Pegem Akademi Duke, D., & Meckel, A. (1984). Teacher’s guide toclassroom management. Random House.
  • Durmuş, M., Alıncak, F. & Akgül, M. (2023). Beden Eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 198-216.
  • Erden, M. (2001). Sınıf yönetimi. Alkım Yayınları
  • Erdoğan, İ. (2008). Sınıf yönetimi: Ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. Alfa.
  • Gee, G. (2001). What graduates in education fear mostabout their first year of teaching? [Conference presentation] Annual Meeting of the Louisiana Educational Research Association, Baton Rouge, USA.
  • Gündüz, Y., & Can, E. (2013). Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 419-446.
  • Jones, V. F., & Jones, L. S. (2001). Comprehensive classroom management: craeting communities of support and solving problems. Allynand Bacon.
  • Kılbaş, Ş. (2014) Sınıf yönetimi. Akademisyen Kitabevi.
  • Kounin, J. S. (1970). Discipline and group management in classrooms. Holt, Rinehart and Winston.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınevi.
  • Landau, B. M. (2001). Teaching classroom management: a stand-alonenecessityforpreparing new teachers. [Conference presentation] Annual Meeting of theAmerican Educational Research Association, Seattle, USA.
  • Langdon, C. A. (1996). The third phi delta kappa poll of teachers attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 78(3), 244–250.
  • Lewis, R. (1999). Teachers copingwiththestress of classroom discipline. Social Psychology of Education, 3(3),155-171.
  • Mccormack, P. (1997). Parents and teachers: partners in whole person formation. [Conference presentation] Annual Convention and the Exposition of the NationalCatholic Educational Association, Minneapolis, USA.
  • Ök, M., Göde, O., & Alkan, V. (2000). İlköğretimde öğretmen-öğrenci etkileşiminde sınıf yönetimi kurallarının etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 145, 20-24.
  • Özdemir, İ. E. (2004). Sınıf yönetimi. Asil Yayın Dağıtım. Paliç, G., & Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 199-220.
  • Sarı, H. (2002). Özel eğitime muhtaç öğrencilerin eğilimleriyle ilgili çağdaş öneriler. Pegem A.
  • Sarıçoban, A. (2005). Classroom management skills of the language teachers, Journal of Language and LinguisticStudies, 1(1),1-11.
  • Sarıtaş, M. (2003). Sınıf yönetimi ve disiplini ile ilgili kurallar geliştirme. In L. Küçükahmet (Ed), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J., & Çakıroğlu, E. (2006). Beliefs of Turkishpre-service elementary teachers regarding science teaching efficacy and classroom management. In K. Mutua & C. S. Sunal (Eds.), Crosscurrents and crosscuttingthemes. Information Age Publishing.
  • Shechtman, Z., & Leichtentritt, J. (2004). Affectiveteaching: a methodtoenhance classroom management. EuropeanJournal of Teacher Education, 27(3), 323-333.
  • Spettel, G. B. (1983). Classroom discipline: now?, Clearing House, 56(6), 266-68. Şahin, A. (2011). Öğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 239-259.
  • Taşkaya, M. S. (2014). Sınıf yönetiminin temelleri. In B. Dilmaç & H. Ekşi (Eds) Sınıf yönetimi. Pegem.
  • Türnüklü, A. (1999). İlkokullarda sınıf yönetimi. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/tez_ozetleri/aturnuklu.html.
  • Ünal, Z., & Ünal, A. (2009). Comparingbeginning and experienced teachers’ perceptions of classroom management beliefs and practices in elementary schools in Turkey. The Educational Form, 73, 256-270.
  • Weınsteın, C. S. (2007). Secondary classroom management: Lessons from research and practice. McGraw Hill.
  • Weınsteın, C. S., & Mignano, A. J. (1993). Elementary classroom management: Lessonsfrom research and practice. McGraw Hill.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, N., &Altunbaş, S. (2012). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 183-196.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Eşiyok 0009-0006-1416-4155

Okan Sarıkaya 0009-0002-0155-1018

Caner Karaaslan Bu kişi benim 0009-0008-5510-214X

Yavuz Taşar 0009-0005-3589-0749

Mesut Türk 0009-0008-4970-526X

Kerim Dinç 0009-0006-7730-3538

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2023
Kabul Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Eşiyok, S., Sarıkaya, O., Karaaslan, C., Taşar, Y., vd. (2023). Evaluation of the Opinions of Teachers Working in Different Branches on How Effective Classroom Management Should Be. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(2), 408-418. https://doi.org/10.52974/jena.1376852

Flag Counter